Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bernsa
Hej!
Jag brukar använda automatisk nivåreglering för bekvämlighetens skull. Men skulle ni säga att det, på vintern, är bäst att inaktivera för att minska slitaget på detta delikata system?
XC60 T8 -18 7500mil.
av jorgeners
Var in till bilbolaget östersund efter nivåreglering service erfodras. Kompressorn skulle bytas fast dom hade ingen på lager. 50mil i onödan.
Får väl vänta 1.5 månad till på en ny tid hos dom
Blir det en volvo nästa gång? skulle inte tro det
av Lockis
jorgeners skrev:Var in till bilbolaget östersund efter nivåreglering service erfodras. Kompressorn skulle bytas fast dom hade ingen på lager. 50mil i onödan.
Får väl vänta 1.5 månad till på en ny tid hos dom
Blir det en volvo nästa gång? skulle inte tro det
Varför kör du 50 mil? Finns det ingen volvo ÅF närmre?
av jorgeners
Fick felmeddelandet i mellandagarna, första lediga tid nu efter ca 1,5 månad. Samma när jag ska serva bilen, går inte att vänta tills servicemeddelandet kommer upp gäller att boka några hundra mil innan.
Kör ca 3000mil/ år
av TommyHje
Nu har bilen varit inne på Volvo i Norrtälje för felsökning om dom har konstaterat att den tidigare verkstan har satt i någon eftermarknads-pump och inte Vplvo original och självklart skyller dom på det!
Så nu är ny tid bokad (på Volvo Norrtälje) för att stoppa i en ORIGINAL pump och jag hoppas verkligen det löser mitt problem för jag orkar inte lägga mer tid på denna bil.

23/2 är det dax. Återkommer i frågan när det är gjort.

Ps. Pump och byte var absolut inte så dyrt som jag trodde,dessutom så tar bilhandlaren även denna faktura så hoppa verkligen för min och bilhandlarens skull att detta löser problemet!

/Tommy
av TommyHje
Nu har jag åkt några dagar och än så länge fungerar allt som det ska,fast det har ju inte varit kallt nu så det är ju omöjligt att veta om problemet med kyla kommer fungera förstås!?

Det som känns mest tråkigt med detta är att jag känner att jag inte tycker om min bil längre,vet faktiskt inte om jag ens vill ha den kvar även om problemet är löst?
Jag är 54 år och har aldrig tyckt om Volvo bilar,varken i utseende eller insida. Nu tycker jag att dom senaste modellerna (18-) är både snygga och mycket trevliga inuti (kanske inte i klass med Audi/mb förstås).
Så det blev denna XC60 och hittills har jag bara ångrat köpet,även om bilhandlaren har ställt upp till 100% och att det hittills inte kostat mig något så börjar jag ifrågasätta om jag verkligen vill ha en Volvo öht?
Vi får väl se hur det utvecklar sig och om min bil kommer att fungera som den ska förstås.

/Tommy
Användarvisningsbild
av TommyP86
Tror nog du blir nöjd, det är överlag bra bilar. Just luften har krånglat mkt hela vägen fram tills typ 2020 eller nåt sånt, och din är äldre än det.

I övrigt har du en rätt så trygg bil, det är basic teknik och nya generationen hade tillverkats i 2-3 år när din skruvades ihop, så det borde gå rätt smärtfritt.
Du får ge den en chans i vår
av TommyHje
Ja jag hoppas att problemen är över och att jag "nöjer" mig med denna.
Tror iaf luftfjädrings problemet kan vara ok så länge det inte blir för kallt iaf.
Nu är ju allt bytt till senaste bitarna liksom så det vore väl fan om det inte skulle funka!

Jag ska absolut ge den en chans till!

/Tommy
av perhall
Luftfjädring är fantastiskt men visst kan det krångla, på tidigare Audi gjorde det för mig. En kollega har haft problem med sin E-klass etc.

Tycker nog inredningen i Volvo numera är i klass med tyska bilar, kört nya A6 en del, riktigt snygg på utsidan men trist på insidan och alldeles för lik den gamla i allt utom panelerna.

Så smaksak men kvaliteten är nog inte sämre i Volvo än i tyska bilar, eller tvärtom, så att byta märke för att slippa problem kanske inte hjälper.

Ta bort motorn från oket och kolla om dina s[…]

Tror det är en 10 mm. Jag bara provade med n&[…]

Magnetkoppling AC

Som du skrev. Muttern i mitten sen brukar jag f&ou[…]

Köpråd v50/s40 /c30

Hej, jag är på jakt efter en först[…]