Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Primus
Det du skriver fungerar inte hos mig, om jag nu inte gör något fel. Om jag, så som du skriver, startar Sensus navigation så dyker den upp i förardisplayen. Om jag sedan startar CarPlay och Waze så avbryts navigationen i förardisplayen. Kartan ligger så klart kvar, men inte navigationen.

Länken du postade handlar bara om att få på och av förardisplayen vid användning av Sensus. Där finns ingen information om kombinationen Sensus/CarPlay. Men får du detta att fungera i din bil?
av HeavyMetal
Primus skrev: sön 15 aug 2021, 14:14 Det du skriver fungerar inte hos mig, om jag nu inte gör något fel. Om jag, så som du skriver, startar Sensus navigation så dyker den upp i förardisplayen. Om jag sedan startar CarPlay och Waze så avbryts navigationen i förardisplayen. Kartan ligger så klart kvar, men inte navigationen.

Länken du postade handlar bara om att få på och av förardisplayen vid användning av Sensus. Där finns ingen information om kombinationen Sensus/CarPlay. Men får du detta att fungera i din bil?
Jag kanske missuppfattat dig då du vill köra navigation med bägge samtidigt. Jag tänkte mer på att båda varnade för fartkameror när du kör som tråden handlade om. ;-)
Användarvisningsbild
av TTure
Upptäckte att bilen inte längre uppdaterar kartorna över modemet som har fungerat till version 1346. Den senaste v 1350 har nu blivit så stor ca 1.7 GB så den måste läggas ner via USB-minne tydligen. Synd att den infon inte visas i Download Center på aktuella hemkartan såsom den visas på ej installerade kartor. Infon att inga nya uppdateringar finns, var det enda som angavs vid sökning i Download Center. Vilket gjorde att jag missade att v 1350 släpptes 6/7.
Efter uppdatering via USB har jag nu de flesta i min hemregion, dock ser jag att min närmaste som sattes upp för ca 2 år sedan fortfarande saknas.
Det stora mysteriet med helt avsaknaden av kameror på Gotland kvarstår!?
Pratade med ÅF som tyckte det lät märkligt och vi jämförde med deras demobil MY 21 och även den saknade Gotlanskameror !(finns som sagt flera mellan tex Tofta och Visby).
Skulle vara intressant och höra om det är någon med Sensus Nav som har någon fartkamera på ön eller om Gotland är bortglömt av MapCare?
av Primus
TTure skrev: sön 15 aug 2021, 22:42 Upptäckte att bilen inte längre uppdaterar kartorna över modemet som har fungerat till version 1346. Den senaste v 1350 har nu blivit så stor ca 1.7 GB så den måste läggas ner via USB-minne tydligen. Synd att den infon inte visas i Download Center på aktuella hemkartan såsom den visas på ej installerade kartor. Infon att inga nya uppdateringar finns, var det enda som angavs vid sökning i Download Center. Vilket gjorde att jag missade att v 1350 släpptes 6/7.
Efter uppdatering via USB har jag nu de flesta i min hemregion, dock ser jag att min närmaste som sattes upp för ca 2 år sedan fortfarande saknas.
Pratade med ÅF som tyckte det lät märkligt och vi jämförde med deras demobil MY 21 och även den saknade Gotlanskameror !(finns som sagt flera mellan tex Tofta och Visby).
Skulle vara intressant och höra om det är någon med Sensus Nav som har någon fartkamera på ön eller om Gotland är bortglömt av MapCare?
Hur kollar man vilken version man har? Efter att ha varit utan simkort ett tag satte jag i ett den 11/7 och då tuggade min i sig en uppdatering av Skandinavien.
av Primus
TTure skrev: mån 16 aug 2021, 18:46 Du kan se det i Download Center, se bild.
Då har jag den gamla. Riktigt dåligt att det inte framgår att det finns en ny, även om den inte går att ladda ned OTA. För övrigt är det också ett bottennapp att det inte går att tanka ned via modemet. Här tecknar man abonnemang för att kunna fixa sådant lite smidigt och sedan skiter de bara i det. :mad:
TTure skrev: sön 15 aug 2021, 22:42 Upptäckte att bilen inte längre uppdaterar kartorna över modemet som har fungerat till version 1346. Den senaste v 1350 har nu blivit så stor ca 1.7 GB så den måste läggas ner via USB-minne tydligen. Synd att den infon inte visas i Download Center på aktuella hemkartan såsom den visas på ej installerade kartor. Infon att inga nya uppdateringar finns, var det enda som angavs vid sökning i Download Center. Vilket gjorde att jag missade att v 1350 släpptes 6/7.
Har du någon länk till vart man kan ladda ner den senaste versionen?
Användarvisningsbild
av TTure
Kartan ska laddas ner till ett tomt USB-minne med någon av följande formatering: FAT32, NTFS eller exFAT.
Gör en ny snabbformatering för att tömma USB-minnet helt om det innehöll några filer innan.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Har bytt bränslefilter, ingen indikation p&ar[…]

Jag funderar om en dragkrok från en V70, s&a[…]

Hänt två gånger nu på 4 m&a[…]

Få fart på styrservon

Får prova imorgon, stämmer det så[…]