Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Stefan62 skrev: tis 25 maj 2021, 10:01 Har just kontrollerat med Volvo-handlaren igen och fått svaret att denna funktion är borttagen på alla Volvo-modeller tillsvidare.

Kommentar?
Om man beställer ny Volvo nu eller har nyligen gjort kanske det är så?
De som beställde för länge sen en 2022:a som snart skall få den levererad (som i mitt fall med V90) kanske de har komponenter till? Ingen har ännu kontaktat mig om att inte Driver awareness och backkamera inte kommer sitta på min nya V90 när den levereras. Vi får väl se. Beställde bilen 24 feb.
/Bo
bem skrev:
Stefan62 skrev: tis 25 maj 2021, 10:01 Har just kontrollerat med Volvo-handlaren igen och fått svaret att denna funktion är borttagen på alla Volvo-modeller tillsvidare.

Kommentar?
Om man beställer ny Volvo nu eller har nyligen gjort kanske det är så?
De som beställde för länge sen en 2022:a som snart skall få den levererad (som i mitt fall med V90) kanske de har komponenter till? Ingen har ännu kontaktat mig om att inte Driver awareness och backkamera inte kommer sitta på min nya V90 när den levereras. Vi får väl se. Beställde bilen 24 feb.
/Bo
det skulle jag dubbeltkollat
Jag dubbelkollade i slutet av förra veckan för min V60. När den blev -22 försvann 4C, och sedan försvann datum i min Volvo. Så sent som slutet av förra veckan påstod säljaren att bilen levereras i Juni, och inget om att utrustning skulle ändras. Jag har alla hjälpsystem och 360-kameran.
Om denna fråga kommer för mig kommer jag studsa den - antingen levererar de i rimlig tid, samt eftermonterar utrustningen, eller avbeställer jag. De försöker smita från sitt ansvar genom att låta kunden välja mellan pest eller kolera. Det är Volvos problem och deras val. Jag kan köpa en annan bil.
Fattiglapp skrev: tor 27 maj 2021, 11:44 Om denna fråga kommer för mig kommer jag studsa den - antingen levererar de i rimlig tid, samt eftermonterar utrustningen, eller avbeställer jag. De försöker smita från sitt ansvar genom att låta kunden välja mellan pest eller kolera. Det är Volvos problem och deras val. Jag kan köpa en annan bil.
Kanske de andra biltillverkarna har samma problem som Volvo? Kanske inte hjälper du köper en bil av annat fabrikat, gissar de har brist också på vissa saker till sina bilar.
Glöm inte det kan finnas fina lagerbilar sprillans nya, 2021:or, som kan ha all utrustning man vill ha. Visst man kanske inte får det nya 2022:or har men en ny lagerbil 2021:a kan ju ha BLIS och backkamera t.ex. om det är det man vill ha.
Kan vara värt att kolla i alla fall om man är ute efter en Volvo.
Min nuvarande bil (V70 MY14 Business edition) var en helt ny lagerbil som hade all den utrustning jag då ville ha. Fanns ingen anledning beställa en ny för bygge i fabrik då.
/Bo
3000 var inte mycket att hurra över... Nog för att det "ingår" i adv. edition - men skulle du lagt till det själv på en annan variant (momentum/inscription) så är det inte fråga om några 3k...
Jag har inte hört något från min säljare, och på "min volvo" finns fortfarande hela paketet kvar.
/M

Hej, Jag har en v70 MY2011. En högtalare ve[…]

Har du provat att sänka bränsletrycket?

Ja det beror ju lite på vad man har för[…]

Hivade upp Teslan på domkraft idag i nå[…]