Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Känns riktigt fattigt med urvattningen av R-design. Går inte heller att beställa växelpaddlar längre. Och varför skulle man inte kunna få Orreforsspaken ihop med R-design om man nu vill det?
Väljer man Inscription så går det inte längre att välja sportratt, ej heller möjligt att mixa klädsel, innertak, lister mm som ”förr”.
Allt är nu streamline för att hålla nere produktionskostnaderna och maxa vinsten känns det som. Snart kanske synliga utblås försvinner även på XC60 på vägen nu när Volvo tydligen ska tråkas till. Tråkig utveckling!
Det dom vinner på gungorna kommer dom förlora på karusellerna.

Med denna utveckling så kommer ju min volvotradition vara slut. Har plockat ut ny volvo vart tredje år i 15 år.
Var inne och provkörde 330e xdrive plug-in hybrid idag och nu med facit i hand efter denna rdesign besvikelse så ångrar jag volvoköpet.
Ska stå ut med denna utvattnade rdesign i 3år bara :bored: (om nu någon ens ser att det är en rdesign så vi kan ju bara kalla den inscription för vem fan ser skillnaden)
Mikaels80 skrev:R-designloggan i nackstöden försvann v1746 har jag för mig, slutet 2017 början 2018 nångång iallafall. Och om det med R-designnyckel menas det perforerade lädret på nyckelskalet så är det förbehållet 90-serien.
Perforerat läder på våra nycklar. XC60-18 tillverkad 01-18.
Ingen logga i nackstödet, men R-design stämplat i sätet. Bilen byggd i Torslanda :)
Kingcool skrev: sön 06 sep 2020, 09:41
Mikaels80 skrev:R-designloggan i nackstöden försvann v1746 har jag för mig, slutet 2017 början 2018 nångång iallafall. Och om det med R-designnyckel menas det perforerade lädret på nyckelskalet så är det förbehållet 90-serien.
Perforerat läder på våra nycklar. XC60-18 tillverkad 01-18.
Ingen logga i nackstödet, men R-design stämplat i sätet. Bilen byggd i Torslanda :)
Har du rdesign instegslister?
I grillen?

Hade du lagt pengar på rdesign idag om du visste att alla loggor utom baklucka var borta, inga rdesign textilmattor, plastnyckel, inget emblem på ratt osv osv?
Min XC60 2020 har R-designemblem på ratt, instegslister, lädernyckel osv. Om det står i sätet eller ej är förbehållet vilken lädertyp man väljer. Väljer man "standard" ingår det inte (var likadant på min MY 2017 V90 Inscription). Endast nappaläder har (hade?) utrustningsnivå stämplat i lädret. Bryr mig iofs inte så mycket om det står att det är en R-design, utan föredrar utseendet med svarta detaljer (har wrappat grillen efter leverans för att matcha resterande exteriörlister).
Användarvisningsbild
av sony
Väljer ni bort en Volvo pga ett emblem som inte finns längre? Jag kör Volvo för att jag älskar den och en sån liten grej borde inte påverka er bilval
av Primus
Jag vet att att för många är det sjukt viktigt med dessa små dedigndetaljer. Tex min kompis, han väljer hellre lite lister och emblem än än större motor. Men jag har väldigt svårt att förstå det. Visst, ibland dyker det upp något som känns som en dealbreaker, men oftast är jag helt ointresserad av detta. Designen sitter i grundmodellen tycker jag.
Tar man rdesign pga detaljerna som jag gjort, så är det ju viktigt. Annars hade jag ju kunnat ta inscription och haft mer möjligheter inuti bilen, som trä detaljerna tex.

Tänk själv om du lägger 700k på en bil som du provkört som har 350hk, men när du får hem den så är det bara 270hk och ingen har sagt något om det utan det blir en glad överraskning när du har den på gården.

Eller BMW, köper man M-sport så förväntar man sig detaljerna, man betalar ju för det.

Alla värdesätter olika saker.
av Primus
Vardelos skrev: mån 07 sep 2020, 18:11 Tar man rdesign pga detaljerna som jag gjort, så är det ju viktigt. Annars hade jag ju kunnat ta inscription och haft mer möjligheter inuti bilen, som trä detaljerna tex.

Tänk själv om du lägger 700k på en bil som du provkört som har 350hk, men när du får hem den så är det bara 270hk och ingen har sagt något om det utan det blir en glad överraskning när du har den på gården.

Eller BMW, köper man M-sport så förväntar man sig detaljerna, man betalar ju för det.

Alla värdesätter olika saker.
Just i ditt läge är det ganska enkelt att förstå frustrationen.
S40 2004

Hej, enligt instruktionsboken har jag cd-växl[…]

Vibration vid inbromsning

Hej, En tanke.. Jag vet inte hut det är p&ari[…]

Vi får hoppas att det kommer en uppdatering […]

Vilka motorer var våt kamrem?

3-cylindriga som finns i XC40? Sedan tänker[…]