Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Färgval V60 R-design

Osmium grey
40
68%
Bright silver
19
32%
Användarvisningsbild
av Wibe
Själv tog jag Fusion red och är sjukt nöjd. Upplever att den inte blir så skitig men så klart snyggast ren Bild
IMG_0891.jpg
IMG_0891.jpg (675.46 KiB) Visad 785 gånger

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av LuA
Varför inte Pine Grey? ;-)
Jag kommer hämta ut en V60 T6 TE R-Design i just Pine Grey i nästa vecka och jag har inte sett många med just den kombon.
Hade först beställt en Fusion Red men ångrade mig efter att sett just Pine Grey IRL..
av Mike123
Så vilken färg blev det till sist? Har just beställt en V60 T6 R design Recharge i vit metallic men börjar fundera om jag ska ändra färgen i beställningen till Red fusion. Häromdan var det helt självklart med vit metallic men idag inte alls så självklart, vet inte ens om det går att ändra färg då beställningen är lagd men har för mig att man kan ändra i beställningen under en tid men men... Gråa färger håller jag mig dock borta från då det känns mer positivt o köra en V60 i ljus färg såsom vit eller en färgstark bil såsom Fusion red....vitt blir liksom aldrig fel, tyvärr finns det inte många vardagsbilder därute på webben och bilannonser med bilder ger inte mycket...men ibland känns den röda lite väl roströd och rätt trist men som sagt har inte sett nån live ute i trafiken i R design o Fusion red så får väl ut o leta... Bilen just ovan är riktigt fin men som sagt fotot är taget i fin miljö o ren bil också... :-)

Men som nån sa, I-landsproblem, men vore ju trist o ångra sig när den väl anländer samt man vill ju helst sticka ut från mängden...på ett positivt sätt...

Men vilken färg valde du till slut "Volvodesign"?
Användarvisningsbild
av fjohan82
Den vita som ej är solid är en speciallack, går inte jämföra med alla "platta" solida bilar.
IRL är den riktigt fin :-)
av Mike123
Helt sant, det är ingen vanlig vit lack men den röda är inte helt vanlig den heller... ;-) Den V60 jag provkörde häromveckan var i vit metallic och riktigt fin men hade varit bra att se en likadan men i Fusion Red lack intill i samma miljö...

Hittade en sajt (se nedan) med Volvo R-design bilder där helt plötsligt Savile grå såg riktigt nice ut på en ny V60 R-design, jag som just dömt ut gråa färger ujuj, ja inte är det lätt inte, varför ska man plötsligt börja tveka om färgen....? Hur länge har förresten Savile grå hängt med som Volvo lack?

https://www.instagram.com/explore/tags/v60rdesign/
Användarvisningsbild
av GustavB
Savile går väl inte att välja längre?
av Mike123
Det har du helt rätt i, kollade på bygg din volvo, men tyckte jag såg den där till alldeles nyligen...

Angående Osmium lacken så såg jag en sajt igår som gör den färgen rättvisa...se nedan..
https://www.instagram.com/carpe_diemas/

Samt några bilder på den vita metallic lacken
https://www.instagram.com/v60rdesig/
Får tacka för all respons och framförallt till er som orkade posta lite bilder! Kul med lite olika reflektioner hur folk ser på färger!

Efter noga övervägande, kollade mer eller mindre alla färger i helgen hos olika ÅF och det slutar med att jag kommer gå på Osmium Grey, den är riktigt snygg tycker jag med de svarta detaljerna plus att den kommer passa med frugans körmönster, pendla 5km/dag vilket inte har med färgen och göra men den kommer stå ute varje dag oavsett väder Så med det sagt så känns det skönt med en färg som är relativt oförlåtlig så man klarar veckorna fram till helgens tvätt

Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk

av Mike123
Osmium blir nog alldeles utmärkt. Själv har jag inte riktigt bestämt mig än, den röda är lite föör roströd och har inte det där riktiga djupet som man vill ha, kanske lite girly också... :-)

Min bror har en Osmium grå V60 så man kan ju tyvärr inte köpa en likadan...

Några bilder på den röda...
https://www.instagram.com/amundskogen/

Har inte skruvat ut och kontrollerat mer än p[…]

Hade tillfälle att köra två andra […]

Har du lättmetallfälgar med väldigt[…]

Trodde den hade en Geartronic automat låda[…]