Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DtrRobin
Pratade med Volvo idag angående ett annat ärende. Nämnde då detta med smutsen i bakdörrarna. Han jag pratade med, var helt ovetande om något annat fall på V60. Men nämnde då som andra här inne att problemet är vanligt på xc60. Dom skulle ändå kolla på det när bilen ska in nästa gång.
Användarvisningsbild
av leiwi
Känner igen mig med trådskaparen , makalöst många irritations fel
svart vänsterspegel , rattknappar som inte fungerar , radion som lever sitt egna liv både vad gäller volym och station, nyckelproblemet, bakluckan som stänger sig när man fäller ut drag kroken mm ,mm
V60 cc-20 som varit inne två gånger på 6 månader utan resultat !!!!

Och många här inne och Volvo själva anser detta vara en premiumbil, men dit är det långt :mad:
Användarvisningsbild
av RmK
Låter som du har något problem med CAN bussen. Kanske är en skadad kabel. Gissar bara :P
av waspman
Har inte haft några direkta problem än iaf förutom att den inte varnar för låg spolarvätska. Inget meddelande om det och ingen lampa som lyser. Vilket ändå är smått irriterande...
av cbl818n
RYN skrev: tor 30 jan 2020, 08:11 Av problemen du beskriver har jag bara drabbats av smuts innanför dörrarna där det bokstavligen ser lika illa ut som utsidan av bilen.
Största störningsmomentet är annars de adaptiva strålkastarna som fungerar väldigt mycket sämre än på min förra bil av annat märke. Vet dock inte om det är ett fel eller en egenskap.

I övrigt en bil där kvalitetsintrycket är ganska OK.
Har nyligen fått min V60 och inte hunnit prova dom adaptiva strålkastarna så mkt, men fick mig en blinkning av en mötande som tyckte det bländade (kuperad väg). Vad tycker du är största skillnaden med strålkastarna mot din gamla bil?
av RYN
cbl818n skrev: sön 16 feb 2020, 08:55
RYN skrev: tor 30 jan 2020, 08:11 Av problemen du beskriver har jag bara drabbats av smuts innanför
Har nyligen fått min V60 och inte hunnit prova dom adaptiva strålkastarna så mkt, men fick mig en blinkning av en mötande som tyckte det bländade (kuperad väg). Vad tycker du är största skillnaden med strålkastarna mot din gamla bil?
Dels det som du råkat ut för, att den ibland är väldigt sen att blända av. Sen kan den i stället vägra att slå på helljus när man ligger bakom en annan bil trots mörker och rak fin väg.
Det är som om den i vissa lägen går över till vanlig av/på funktion men jag har inte lyckats hitta något mönster i hur den beter sig. Och jag har testat alla inställningar som finns.
Med min förra bil, en BMW 530 -15, fick jag inte ett enda blink under alla mil jag hade den.
Användarvisningsbild
av kebabpizza
Jag som kör gammelbil upplever att en stor del av de bilar jag möter med multiadopterad hyperaktiv dynamiskt enerverande LED bländar lika mycket oavsett märke.
T.ex. numera bländar jag aldrig av strax före backkrön när jag anar en skarp ljuskägla, för annars är risken stor att få en gratis laserögonkirurgi (som visserligen bara varar några minuter).
av Elektrikern84
leiwi skrev: tor 13 feb 2020, 12:16 Känner igen mig med trådskaparen , makalöst många irritations fel
svart vänsterspegel , rattknappar som inte fungerar , radion som lever sitt egna liv både vad gäller volym och station, nyckelproblemet, bakluckan som stänger sig när man fäller ut drag kroken mm ,mm

Och många här inne och Volvo själva anser detta vara en premiumbil, men dit är det långt :mad:
Hämtar min i veckan. Blir intressant se vilka småfel jag hittar. Man borde kanske läsa mindre då jag tror att antalet bilar med fel är få. Men det låter som många när man läser här.
av salmonsalar
Elektrikern84 skrev:
leiwi skrev: tor 13 feb 2020, 12:16 Känner igen mig med trådskaparen , makalöst många irritations fel

Hämtar min i veckan. Blir intressant se vilka småfel jag hittar. Man borde kanske läsa mindre då jag tror att antalet bilar med fel är få. Men det låter som många när man läser här.
Då kan jag glädja dig med att jag haft min v60 t6 te sedan v6 och inte haft några som helst problem med den, den har gått drygt 300 mil nu och jag är supernöjd!!
Så grattis till ett bra köp!

Skickat från min SM-G973F via Tapatalk

Vi som beställt nya XC60

Ja, monterades av Volvo innan bilen överl[…]

Rimlig slutsats, du kan ju testa servoverkan om du[…]

Ja da, John. Har hatt problemer med at lyset for […]

En suv till som är värdelös inget k[…]