Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag sover ett par nätter i min V50 (inte V60 alltså) på sommaren.. Det går finfint (är knappt 180), men bara om man fäller bakre ryggstöden ovanpå sitsarna (och såklart pallar upp under madrassen längst fram).. Nackdelen med att fälla ryggstöden direkt på sitsarna är dock att det blir hyfsad lutning från höften till huvudet, så man vaknar ibland av att man kasat ner mot bagageluckan :P
Är det likadant i V60, alla årsmodeller?
Jag sov en vecka nu i somras i skuffen på min V60CC. Det gick som andra skrivit riktigt bra men det var på vippen när man sköt fram passagerarstolen så långt det bara gick. Fick då plats med en 190 lång luftmadrass som jag pallade upp sista 40cm med en campingpall i huvudändan. Fördelen med luftmadrassen var att jag dagtid kunde packa ner allt igen och dra för när man körde eller parkerade nånstans utan att ha allt liggandes synligt för att på ca 10 min ha allt bäddat och klart på kvällen.
Enda nackdelen var att det är rätt lågt i tak så man kan inte sitta upprätt om man skulle behöva det. Jag har ingen taklucka utan körde med vindavvisare och glipade bakrutorna. En natt när tempen envisades med att ligga lite för högt körde jag även parkeringsklimat en stund för att svalka mig och bilen. Guld värt!
Låsmässigt sträckte jag mig och låste med knappen på insidan av passagerardörren då jag inte vågade testa med nyckeln. På morgonen var det däremot lätt och smidigt att öppna bakluckan inifrån med nyckeln för att glida ut ;-)
Det gick bra att sova ensam men känner att det kan bli lite i trängsta laget att få plats två vuxna i en V60. Då hade jag nog satsat på taktält.
Bilagor
IMG_1225.jpeg
IMG_1225.jpeg (1.72 MiB) Visad 5 gånger
IMG_1086.jpeg
IMG_1086.jpeg (3.82 MiB) Visad 9 gånger
IMG_1091.jpeg
IMG_1091.jpeg (2.78 MiB) Visad 9 gånger
IMG_1090.jpeg
IMG_1090.jpeg (2.38 MiB) Visad 9 gånger
IMG_1092.jpeg
IMG_1092.jpeg (1.42 MiB) Visad 9 gånger

Lät batteriet ladda längre och hoppade i[…]