Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

@Volvordesign89, tycker också Nubuck/textil ser bättre ut på R-stolarna med kontrastsömmen så såna blir de. Hur lätt är de att underhålla och hur håller sig skicket på tyget efter en tid?[/quote]

Perfekt med 360-kameran i Teknikpkt Pro men vilken skillnad att gå från 9-5 till XC60!! Kul!

Nu har jag inte spillt något ännu(!!) men jag får för mig att om man är snabb nog så ska det nog gå bra! Dock det jag märkt av är om du har dunjacka och sätter dig med den så vill gärna dunfjädrarna fastna i nubucken Bild Men annars ser jag bara fördelar, skönare både vinter- och sommartid, R-design tryck, det lyxigare nappalädret på de delar som är läderklädda och framförallt, enligt min mening så ger dem kupén än mer sportig look!
Användarvisningsbild
av zandman
@Volvordesign89 haha ja de blir stor uppgradering från Saaben, har haft den sen ny (16 år). Är lite Saab-entusiast och de har suttit långt inne för mig att byta ut pärlar men man måste ju inse att tiderna förändras. Ang nubuck så hoppas jag verkligen att de är lika slit-tåligt som läder, ska ha bilen länge (minst 5 år, kanske 8) och då vill jag den ska se som ny ut länge :-) Håller med om att de ser bättre ut än lädret, sen ogillar jag att sitta på kallt läder på vintern också som du säger.

Edit: för övrigt, BMW:s 360 kamera tar de hela till ny nivå i nya 3-serien:

av stevvee
zandman skrev:@Volvordesign89 haha ja de blir stor uppgradering från Saaben, har haft den sen ny (16 år). Är lite Saab-entusiast och de har suttit långt inne för mig att byta ut pärlar men man måste ju inse att tiderna förändras. Ang nubuck så hoppas jag verkligen att de är lika slit-tåligt som läder, ska ha bilen länge (minst 5 år, kanske 8) och då vill jag den ska se som ny ut länge :-) Håller med om att de ser bättre ut än lädret, sen ogillar jag att sitta på kallt läder på vintern också som du säger.

Edit: för övrigt, BMW:s 360 kamera tar de hela till ny nivå i nya 3-serien:

Fast du kommer ju få sitta på läder nu också väll? Är ju bara sidorna som är i tyg? Samt att dörrsidorna blir tyg. Därför valde jag läder iallafall för jag ville inte ha tyg på dörrsidorna.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Hypoxia
zandman skrev:@Volvordesign89 Edit: för övrigt, BMW:s 360 kamera tar de hela till ny nivå i nya 3-serien:

Riktigt läcker funktion i BMWn! Vore dessutom busenkelt för Volvos tekniker att uppdatera även befintliga bilar med huvuddelen av den funktionaliteten.

stevvee skrev:
Fast du kommer ju få sitta på läder nu också väll? Är ju bara sidorna som är i tyg? Samt att dörrsidorna blir tyg. Därför valde jag läder iallafall för jag ville inte ha tyg på dörrsidorna.

Hmm du tänker nog inte på samma stolar. De vi pratar om finns enbart i R-design och är av alcantara utförande, likt de tyska drakarna där det är alcantara i mitten och läder på sidorna och även läder i dörrsidorna. Jag tror du tänker på stolarna som är i momentum utförandet vilka är helt olika.

av stevvee
Volvordesign89 skrev:
stevvee skrev:

Hmm du tänker nog inte på samma stolar. De vi pratar om finns enbart i R-design och är av alcantara utförande, likt de tyska drakarna där det är alcantara i mitten och läder på sidorna och även läder i dörrsidorna. Jag tror du tänker på stolarna som är i momentum utförandet vilka är helt olika.
Nej jag tänker på R-design.
Dom du pratar om har jag i minV90 men på V60 såg det helt annorlunda ut i bygg din Volvo iallafall och även säljaren pratade om att bara sidorna blev tyg.
Men kan ha fel och då har jag gjort en jävla miss på min.
IMG_5626.jpg
IMG_5626.jpg (97.79 KiB) Visad 436 gånger

stevvee skrev:
Volvordesign89 skrev:
stevvee skrev:

Dom du pratar om har jag i minV90 men på V60 såg det helt annorlunda ut i bygg din Volvo iallafall och även säljaren pratade om att bara sidorna blev tyg.
IMG_5626.jpg

Du har helt rätt, det är jag som är dåligt uppdaterad.. Hade inte den blekaste på att dem ändrat detta från alcantara stilen, ser ju sådär ut om jag ska vara ärlig, kostnadsfråga månntro?
av stevvee
Volvordesign89 skrev:
stevvee skrev:
Volvordesign89 skrev: Hmm du tänker nog inte på samma stolar. De vi pratar om finns enbart i R-design och är av alcantara utförande, likt de tyska drakarna där det är alcantara i mitten och läder på sidorna och även läder i dörrsidorna. Jag tror du tänker på stolarna som är i momentum utförandet vilka är helt olika.
IMG_5626.jpg

Du har helt rätt, det är jag som är dåligt uppdaterad.. Hade inte den blekaste på att dem ändrat detta från alcantara stilen, ser ju sådär ut om jag ska vara ärlig, kostnadsfråga månntro?

Ja och få tyg i dörrsidorna tyckte jag som sagt var minus. Men skall väll vara ”klasskillnad” kanske ?

Användarvisningsbild
av zandman
Är inte med riktigt, ser inte stolarna ut så här med beteckning RG0R?
Bilagor
5477023728.jpg
5477023728.jpg (105.49 KiB) Visad 420 gånger
av stevvee
zandman skrev:Är inte med riktigt, ser inte stolarna ut så här med beteckning RG0R?
Inte enligt bilden på bygg din Volvo eller min säljare som sålde min R-design.

Fel meddelande

Du måste skriva vad du har för bil, mot[…]

Hoppas frågan passar här. Har Teslas b[…]

Visa din semesterbil(d)

Stannade till på husvagnsmuseet i Dorotea id[…]

Jag skulle absolut inte byta eftersom jag tän[…]