Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Dex
fjohan82 skrev: sön 24 feb 2019, 14:03 Med barn i bilden antar jag att XC60 är mer praktisk på alla sätt.
För egen del hade jag gått på V60, ligger närmare vägen och går förmodligen bättre i hastigheter över 200.
En SUV har ju högre tyngdpunkt, inte kul att sitta som en fiolsträng vid resor genom Tyskland.
"fjohan82" du måste nog testa att prova en XC60 i hastigheter över 200km/h i tyskland.
Prova neråt Bayern med lite kurvig autobahn så du får lite sidokrafter på bilen i svängarna.(Tycker det är bra grepp och bett i däcken)
Rakt fram kan +200 km /h kan även en 12 åring köra. :-)
Inga problem hade till och med cykelhållare med 2st cyklar där bak. :-o
Vet inte om det är ok att åka så fort med cykelhållare med cyklar där bak?
Tycker bra om bägge modellerna men väljer jag V60 så får det vara +300hk enligt mitt tycke.
Användarvisningsbild
av snepo
Sen kan man ju fråga,hur ofta åker man i tyskland över 200 km/h. Om det är ofta,finns det ju klart mycket bättre bilar/märken för det ändamålet
av Gorban
snepo skrev: lör 02 mar 2019, 00:46 Sen kan man ju fråga,hur ofta åker man i tyskland över 200 km/h. Om det är ofta,finns det ju klart mycket bättre bilar/märken för det ändamålet
Kanske inte över 200 km/h hela tiden men jag kör ca 400 mil om året på autobahn och anpassar delvis bilvalet efter det men givetvis spelar andra faktorer in.
Motorproblem

Någon som haft samma?

D24tic pump

Tjena, har en 760 d24tic som fuktar runt pumpen, s[…]

Be någon annan chippa istället åt[…]

Vid topplocksbyte/renovering så ingår […]