Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

RobbanH skrev:Nej, det enda du behöver göra är att logga in i appen.
Avinstallerade min app och tog ner en ny från App Store. Men det var inte bara att logga in... Fick köra hela installationsprocessen med VIN-nummer med mera. Så se till att ni är pålästa innan :)
LJN skrev: ons 04 jan 2023, 14:22
RobbanH skrev:Nej, det enda du behöver göra är att logga in i appen.
Avinstallerade min app och tog ner en ny från App Store. Men det var inte bara att logga in... Fick köra hela installationsprocessen med VIN-nummer med mera. Så se till att ni är pålästa innan :)
Du har Google-bil gissar jag? Om man har Sensus-bil är det tydligen bara radera Volvo Cars appen och installera den igen. Jag har Google-bil och fick göra som dig när jag avinstallera Volvo Cars appen för länge sen och senare ville installera den igen. Fick ringa Volvo Cars support men jag tror det finns bra instruktioner numera hur man skall göra om man vill försöka helt på egen hand. Kanske går smidigare numera med nyare bilar än min V90 MY22 early, det har jag inte en aning om.
perhall,
Förmodligen får du ta tjuren vid hornen och avinstallera Volvo Cars appen och få den installerad igen och parkopplad osv med bilen (ett jädra mek enligt min erfarenhet). När du har tid och lust. Folk har ju fått ordning på det via den lösningen, det finns flera trådar här om du letar. En person radera timers via PC-versionen av VOC läste jag men jag vete fanken var han ladda hem och installera den mjukvaran för PC:
viewtopic.php?p=1524785#p1524785

Dock under all kritik att sånt här skall kunna haka upp sig anser jag, men personligen är jag lite luttrad med Volvos "VOC" tjänst vad gäller funktionen med värmarestart via appen och annars, efter 9 års bruk av VOC med app. Är väl sådär nöjd med funktionen som helhet. När den funkar är den kanon men man vet ju inte när det funkar (korrekt) eller alls, enligt min erfarenhet.
Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]