Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av stegev
Har beställt en XC60 T8 Rdesign med leverans i sommar. Undrar om jag får en Orrefors växelspak eller är det bara inscription som får det?
Användarvisningsbild
av NorskT8
stegev skrev:Har beställt en XC60 T8 Rdesign med leverans i sommar. Undrar om jag får en Orrefors växelspak eller är det bara inscription som får det?
Det er nok kun Inscription nå.

Sent from my iPhone using Tapatalk
av DavidBlomqvist
NorskT8 skrev:
stegev skrev:Har beställt en XC60 T8 Rdesign med leverans i sommar. Undrar om jag får en Orrefors växelspak eller är det bara inscription som får det?

Exakt Momentum, inscription expressions (MY21) och r-design har alla läderklädd knopp, endast inscription har orrefors (gäller både T6 och T8)
av stegev
DavidBlomqvist skrev: ons 11 mar 2020, 14:55
NorskT8 skrev:

Exakt Momentum, inscription expressions (MY21) och r-design har alla läderklädd knopp, endast inscription har orrefors (gäller både T6 och T8)
Ok, tackar för svar!
Tycker det är konstigt att det dyraste paketet R-design inte har den exklusiva växelspaken. Men det är bara vad jag tycker :-)
av DavidBlomqvist
askeladden635 skrev:Ok, tack....
Bara ut och bromsa då.....
Lyck
stegev skrev:
DavidBlomqvist skrev: ons 11 mar 2020, 14:55
NorskT8 skrev: Det er nok kun Inscription nå.

Ok, tackar för svar!
Tycker det är konstigt att det dyraste paketet R-design inte har den exklusiva växelspaken. Men det är bara vad jag tycker :-)
Ja, det ska väl vara sportigare med läder i r-design men man borde ju få välja tycker jag med :)
Användarvisningsbild
av RmK
Läderinklädd kristallknopp? Det hade vart lite kinky :D
Användarvisningsbild
av SWEiNSANE
Nån som kollat upp om det går/vad det kostar att byta från R-Design läderknopp till Inscriptions Orreforsknopp?
Användarvisningsbild
av Zanders
SWEiNSANE skrev:Nån som kollat upp om det går/vad det kostar att byta från R-Design läderknopp till Inscriptions Orreforsknopp?
Jag har försökt men fått som svar från både mek och försäljare att det inte går, spärrat med mjukvara (om man byter hela lådan). Jag är osäker på om det bara går att byta själva knoppen. Är det någon som hittar en lösning så vore ju det grymt!
Användarvisningsbild
av RmK
Det borde vara hela växelväljaren isf. Alla växellådor kör väl "drive by wire" nu? dvs inga vajrar mm.
Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]