Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av linnnet
#1165610
Lyckas inte se i konfiguratorn - vad kna man få för integrerade bilbarnstolar i bilen? Är det endast mitten bak eller ytterplatserna?

Rörande konfiguratorn kan jag hålla med att det finns viss förbättringspotential men generellt tycker jag Volvos konfigurator är överlägen konkurrenternas (merca, bmw, audi, vw etc - där har jag blivit fullständigt tokig på konfiguratorn).
av grålle1
#1165667
iigloo skrev:Volvo är sannerligen inget för vanliga svensson längre. Alla nya modeller ligger minst 100kkr över de gamla. Så då kommer den intressanta frågan. Varför Volvo?
Fråga någon av alla dem som tidigare fnyst åt Volvo men nu tålmodigt står i kö och väntar på leverans av sin första Volvo...! :wink:
av Lövet
#1165672
"Vanligt" folk har inte köpt nya Volvo på 20 år. Det är 75%+ tjänstebilar som säljs. Och de tycks onekligen tycka att Volvo gör mycket rätt numera.
av Primus
#1165678
iigloo skrev:Volvo är sannerligen inget för vanliga svensson längre. Alla nya modeller ligger minst 100kkr över de gamla. Så då kommer den intressanta frågan. Varför Volvo?
Dom tror det är så de kan tjäna mest pengar. Träffar de rätt så har de dessutom rätt.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1165696
XC60 verkar inte vara lika subventionerad i Sverige som V90 är, eller det kanske kommer billigare upplagor typ D3 FWD man. Kinetic vad det lider...?
av Lövet
#1165703
Klart det kommer. Men precis som med V90 släpper man inte de rabatterade varianterna direkt. Man "mjölkar ur" den inledande betalningsviljan första året eller två. När nyhetens behag släpper så kommer kampanjmodellerna. Det var få som lyckades få in förra XC60 som tjänstebil också första tiden. Mot slutet var det inga problem alls, Volvo kastade ju kampanjer efter köparna.
av FB123
#1165708
Är på väg att beställa nya XC60 men undrar om mina vinterdäck till min XC60-MY16 funkar till den nya? Är i princip helt nya så känns lite "dumt" att behöva beställa nya för 20 tkr....
#1167665
Ska en V60 bli mycket dyrare då blir det nog en BMW igen. 340i eller 330i. 40i är nya sexan på 326 hästkrafter. 30 i är en fyra på 254 hästkrafter ca.
440i Grand Coupé är mest vill ha. Har 4 dörrar. Jo det är en coupé.

Axeln behöver putsas och smörjas då[…]

V50 T5, Motor dör

Mätte batteri idag med följande resultat[…]

Hejsan. Tar tacksamt emot lite råd hä[…]

Trögstyrd v90

Läs ut felkoder. Kolla att den elektriska sty[…]