Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bem
matte25 skrev: tis 25 maj 2021, 21:08 Mycket möjligt, det är ju bil-nasare man har och göra med... Personligen blir jag dock bara av med BLIS och inte 360 kameran då den inte var med i min spec bara för att förtydliga.
Får helt enkelt avvakta och se vad som blir summan av kardemumman.
Oavsett så kan man ju helt klart ifrågasätta Volvos kommunikation mot kunderna när folk som beställt bilar i mars inte ens fått ett prel. levbesked efter 2mån.
Jag beställde min V90 T6 Recharge Inscription 24 februari. Skulle levereras (årsmodell 2022) vecka 22 stod rätt länge på ”Min Volvo” på mitt konto men sen rätt många veckor står ingen leveranstid. Inte ett pip om bilen levereras med allt som normalt skall ingå i utrustningsnivån Inscription i mitt fall som Driver awareness (med BLIS osv.) och backkamera.
Står bara: ”Vi förbereder nu fabriken att inom kort börja bygga modellår 2022. Vi återkommer inom de närmaste veckorna med en aktuell leveranstid för din nya Volvo.” Så har det stått rätt många veckor nu. Bara vänta och se vad som händer framöver. Sitter inte på pottkanten, nån vecka hit eller dit i leveranstid är inte hela världen för egen del. Har min nuvarande bil att åka i så länge det nu behövs.
/Bo
Senast redigerad av 1 bem, redigerad totalt 0 gånger.
av Fattiglapp
Exakt samma som för mig. Min är en sk personalbil. Om lev glider till efter Juli höjs min kostnad med 7-800 kr/ månad om politikerna tar det beslut som förväntas nästa vecka.

(Hur man kan vara så förbenat korkad att man tar beslut som påverkar bilkostnaden markant med långt mindre framförhållning än en leveranstid kan jag inte förstå. Inte heller hur man tänker med 3:e rejäla skattehöjningen på 6 månader)
Användarvisningsbild
av Vovlocar
Om det nu stämmer att beställda bilar kommer nedgraderas med viss funktionalitet, kommer dessa bilar från den här årsmodellen (MY22) få ett sämre andrahandsvärde på begagnatmarknaden. Årsmodell MY22 utan möjlighet till BLIS och 360-kamera kommer betraktas som en dålig årgång av ett vin.
Jag kommer i sådana fall att hävda min rätt att avbeställa min bil då den inte kommer uppfylla den bil och spec. jag faktiskt beställt.
Google mot BLIS. Det är ju bara larv. Så länge inte Google berättar för mig att en bil befinner sig bakom mig, har påbörjat en omkörning och kommer strax befinna sig i döda vinkeln.
av TmVardon
Väldigt svårt val det här.

Antingen vara utan hela driver awareness för ett ynkligt prisavdrag på ca 2000 kr och få leverans om ca en månad.

Eller vänta på obestämd tid på sin bil så som man ville ha den.

Rätt illa att man väntat mer än två månader innan man får ett sånt besked. Och ett hånfullt litet prisavdrag. Och dessutom ingen som helst prognos på hur länge man kan få vänta om man inte vill acceptera försämringen.
Användarvisningsbild
av poseidon
Fattiglapp skrev: ons 26 maj 2021, 09:49 Exakt samma som för mig. Min är en sk personalbil. Om lev glider till efter Juli höjs min kostnad med 7-800 kr/ månad om politikerna tar det beslut som förväntas nästa vecka.

(Hur man kan vara så förbenat korkad att man tar beslut som påverkar bilkostnaden markant med långt mindre framförhållning än en leveranstid kan jag inte förstå. Inte heller hur man tänker med 3:e rejäla skattehöjningen på 6 månader)
Undvik att rösta på MP å partier som kan tänkas samarbeta med MP.
Användarvisningsbild
av d3nsomv3t
Har fått ett preliminärt leveransdatum nu från säljaren, V27-28. Ser dock fortfarande inget på Min Volvo hemsidan. Beställningen av bilen gjordes 5 mars...
Användarvisningsbild
av Slasse
Förstår att det är jobbigt för många som väntar på sin bil men det råder ju sjuk komponentbrist över ALLA segment. Titta bara på grafikkortsmarknaden. Jag har väntat på mitt grafikkort i sex månader nu, min Sonos ARC i tre månader (levereras i juli)... alla har problem och komponenttillverkarna säger ju att detta kommer att pågå in i 2022.
av boeder
Dessvärre, kolla in detta klipp så förstår man lite kriget med Kina och Trumpen som oftast får skit :-)

• 1
  • 196
  • 197
  • 198
  • 199
  • 200
  • 315
Framvagnsbalk Volvo 240

Upptäckte att framvagnsbalken är trasig[…]

Jag blev insåld på Tershine så j[…]

@batmac , Inte illa alls och den ser ju bra ut- M[…]

V90 Meka själv