Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JonteK84
bem skrev:JonteK84,
Härligt, då kanske det blir semestertur(er) i nya bilen då till sommaren?
Bara hoppas det inte blir framskjuten leverans, det är ju lite osäkra tider numera om leveranstider. Men kan ju bli bättre nu när det släpps på pandemi-restriktionerna nästa vecka och folk kan börja leva mer som vanligt så sakteliga. Dock datachipbristen kan ju fortfarande spela biltillverkarna spratt som gör att vissa modeller "bantas" lite på funktioner. Kanske du får alla funktioner som det är tänkt din bil skall ha, bara hoppas.
Lycka till med bilen och jag hoppas Ni får många trevliga mil med den.
Ja, det får vi hoppas!
Trolig leverans juli/augusti
Tack!
av Wsemme
Hämtade ut min T8 R-Design i veckan. Inte hunnit köra så mycket ännu. Men det jag har kört så är jag supernöjd. Visar 65km räckvidd när jag laddar fullt. Körde 54km igår på pure och då stod det 9km räckvidd kvar. Var en hel del 100väg och accelerationer. Väl värt väntan helt klart!
av Jv23
Igår var det min tur att hämta ut min t8. Faktiskt riktigt nöjd hittills! Iaf med bilen och cbv. Handlaren hade glömt beställa vinterdäck så fick ut den på sommardäck. Tur att det är plusgrader och inte vinterväglag!
av Wsemme
Jv23 skrev: tis 15 feb 2022, 06:48 Igår var det min tur att hämta ut min t8. Faktiskt riktigt nöjd hittills! Iaf med bilen och cbv. Handlaren hade glömt beställa vinterdäck så fick ut den på sommardäck. Tur att det är plusgrader och inte vinterväglag!
Herregud!!! Hur är det möjligt…
Hoppas du får någon kompensation, borde inte ta dem så lång tid att få hem vinterdäcken förhoppningsvis.
Men det är en fin bil, supernöjd med min.
av Lockis
Wsemme skrev:
Jv23 skrev: tis 15 feb 2022, 06:48 Igår var det min tur att hämta ut min t8. Faktiskt riktigt nöjd hittills! Iaf med bilen och cbv. Handlaren hade glömt beställa vinterdäck så fick ut den på sommardäck. Tur att det är plusgrader och inte vinterväglag!
Herregud!!! Hur är det möjligt…
Hoppas du får någon kompensation, borde inte ta dem så lång tid att få hem vinterdäcken förhoppningsvis.
Men det är en fin bil, supernöjd med min.
hehe, när jag beställde min V60 D4 så hade man beställt fel storlek på vinterfälgarna :-D Tog väl 1v innan jag fick hämta bilen. Samtidigt som bilen levererades så kom transporten med VHjul, så efter leverans var det bara raka vägen in till däckverkstad för att byta till Vhjul :-)
av ozma
Jag har kikat en del på nya XC60 (PHEV) och är lite inne på en MY23 T6 Plus Dark (med lite anpassningar).
Nu fick jag förfrågan/möjlighet att "ta över" en befintlig beställning på en MY22 T6 R-Design, som med motsvarande anpassningar blir väldigt lik på pappret den MY23 som jag plockat ihop. (Jag har inte fått svar än på vad/hur mycket jag i så fall kan ändra i beställningen, kanske det mesta om den inte börjat byggas ännu?)

Men med skillnaden att MY22 skulle bli billigare samt kunna levereras till sommaren, istället för preliminärt okt-nov för MY23

Jag lyckas inte hitta någon bra info om vad skillnaderna mellan MY22 och MY23 är exakt, det mesta handlar om design men Dark temat är ju väldigt lik den gamla R-Design.
Finns det några anledningar till att vänta några månader längre och betala mer för att få en MY23?
av Lockis
ozma skrev:Jag har kikat en del på nya XC60 (PHEV) och är lite inne på en MY23 T6 Plus Dark (med lite anpassningar).
Nu fick jag förfrågan/möjlighet att "ta över" en befintlig beställning på en MY22 T6 R-Design, som med motsvarande anpassningar blir väldigt lik på pappret den MY23 som jag plockat ihop. (Jag har inte fått svar än på vad/hur mycket jag i så fall kan ändra i beställningen, kanske det mesta om den inte börjat byggas ännu?)

Men med skillnaden att MY22 skulle bli billigare samt kunna levereras till sommaren, istället för preliminärt okt-nov för MY23

Jag lyckas inte hitta någon bra info om vad skillnaderna mellan MY22 och MY23 är exakt, det mesta handlar om design men Dark temat är ju väldigt lik den gamla R-Design.
Finns det några anledningar till att vänta några månader längre och betala mer för att få en MY23?
Den stora skillnaden är namngivningen. Dark = R-Design. Sen har du Core, Plus och Ultimate på utrustningsnivåer. Så på XC60 är det ingen större skillnad om du tar en XC60 R-Design eller en XC60 Dark. Vad som kan vara skillnad är vad du har för utrustning på R-Design kontra Plus. Det som saknas på Plus jämfört med Ultimate är följande:

360 kamera saknas på Plus
19" istället för 20" på Plus
Head-Up saknas på Plus
Läderklädd instrumentpanel saknas på Plus
Harman/Kardon är inte standard på Plus.

Tror dock Läderklädd instrumentpanel är standard på MY22 R-Design. :-D
Mina "måste" val i utrustningsväg på volvo är H/K Ljud och 360 kamera. Head-Up är "nice" men inget krav. Mindre hjul = längre räckvidd på el (BRA!).

Så jag hade kört en R-Design och säkerställt att H/K ljud samt 360 kamera finns med. Så har du en jäkla komplett bil! (Obs! Det var andra paket på MY22. Så du kanske redan har en del av denna utrustningen).
av perhall
Körde en T8 med 455 hk i tisdags, den är hysteriskt snabb. Extremt stor skillnad mot gamla T8. Känns konstigt den är spärrad i 180, men det får man leva med. Även drivlinan i övrigt är oerhört mycket bättre än i MY21. Elmotorn orkar med det mesta, hjälpelmotor fram gör att man klarar en backe på vintern utan att bensinmotorn går igång. Elvärmaren är jättesnabb. Stort lyft!
  • 1
  • 178
  • 179
  • 180
  • 181
  • 182
  • 234

Hej, Nu skall man på sommar semester och d&[…]

Problem med trafikinformation RTTI

Trafikinformation brukar vara länkad till ett[…]

D4 VEA dricker olja

Ursprungligen kör D4204t5 på 0w-20. I U[…]