Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
Kingcool skrev:
fjohan82 skrev:
Kingcool skrev:Första bilarna rullar ut juni-juli.
Är detta demo- och utställningsbilar till ÅF världen över eller kundbilar?
Tror demobilarna kommer i mitten på juni, sen rullar kundbilarna ut veckorna efter det. Ta mig inte direkt på orden med det dock :)
Tack, det ger en liten fingervisning om när 8)
Användarvisningsbild
av Derank
Proportionerna ser ju ljusår bättre ut än v90in. Nu ser det inte ut som om det sitter en v12a under huven.

Ska bli intressant att se priset.

Skickat från min SM-A500FU via Tapatalk
av UnleashFusion
Derank skrev:Proportionerna ser ju ljusår bättre ut än v90in. Nu ser det inte ut som om det sitter en v12a under huven.

Ska bli intressant att se priset.

Skickat från min SM-A500FU via Tapatalk

Tror absolut att nya V60 kommer bli den nya V70&tjänstebilfavorit
Användarvisningsbild
av Derank
Tyckte den såg riktigt snygg ut, ska definitivt in och få en offert så snart det går, borde ju dyka upp priser nästa vecka.
Användarvisningsbild
av Briander
Den ser snygg ut! Men lite för lik S/V90 att döma av bilderna som man kan se i tråden, det är iofs ett problem många märken har, jag förstår att man vill ha en linje i sitt designspråk men tycker ändå det är roligare om modellerna har lite olika inriktning i sin form. Hade gärna sett en lite sportigare framtoning, mindre överhäng bak etc. Men onsdag blir spännande!
Användarvisningsbild
av V9097
Själv hade jag gärna sett en ännu rakare bakstam, en återgång mot klassiksa Volvokombi. Men jag är ändå glad att den blev rakare i bakstammen än V90. Jag är yfiken på om det samtidigt kommer någon uppdatering av drivlinorna, eller om de rakt av blir samma som i V90. Som sagt, spännande onsdag.

Edit: Mitt 1000:e inlägg på jagrullar :D
Briander skrev:Den ser snygg ut! Men lite för lik S/V90 att döma av bilderna som man kan se i tråden, det är iofs ett problem många märken har, jag förstår att man vill ha en linje i sitt designspråk men tycker ändå det är roligare om modellerna har lite olika inriktning i sin form. Hade gärna sett en lite sportigare framtoning, mindre överhäng bak etc. Men onsdag blir spännande!
Användarvisningsbild
av V9097
poseidon skrev:V60cc?
Enligt denna länk startas produktionen av V60CC i slutet av 2018.

http://www.mestmotor.se/automotorsport/ ... -designen/

Kanske kan jag plocka ut en sådan som tjänstebil i april 2019 :-)
av joysam
Min tjänstebil, V60 D4, ska bytas om 2000 mil.
(5 månader...)

Det skulle förvåna mig om det blir något annat än en ny V60.

Jag hoppas dock att de inte har kvar dumheten med 60/40-delning av baksätet som i V90.

Och jag hoppas att de lyckats göra den snålare än nuvarande V60, men det kan nog bli svårt eftersom den ser ut att ha vuxit till sig lite.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 42

https://pbs.twimg.com/media/GrjAz-gboAEZ5gq?forma[…]

https://partsouq.com/ Skum info på min[…]

Service Peugeot 107 2007

Hela navet ligger på bänken i garaget. […]