Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har nu strax kört 2500 mil med dessa "stänkskydd" / mudflaps for wheel house, och jag är överlag väldigt nöjd. Väldigt finkorniga smuts, typ damm kommer in men betydligt mindre. Samtliga lite större damm/sand/grus/skit stoppas - så det är verkligen som dag och natt i jämförelse med när man ej hade dem. Rekommenderar! (Gör de som fortfarande har problem med skit i bakdörrarna).
Dammet som kommer in är inte ok. En kraftigare list skulle möjligen kunna förhindra det hela.
Pratade med Bilia-tekniker som enkelt svarade att Volvo beslutat att inte göra något åt detta. Detsamma gäller spolararmarna på MY2022.
Du monterar dom själv, två sidor tar ca. 10 minuter max. Befintliga skruvpunkter/plastmuttrar används. 2900.- måste vara något missförstånd eller?
LJN skrev: tor 18 jul 2024, 10:56 Du monterar dom själv, två sidor tar ca. 10 minuter max. Befintliga skruvpunkter/plastmuttrar används. 2900.- måste vara något missförstånd eller?
Det var vad säljaren sa när jag frågade om man kunde få dessa monterade innan leverans.

Lät lite väl saftigt så att säga.
LazerHawke skrev:
LJN skrev: tor 18 jul 2024, 10:56 Du monterar dom själv, två sidor tar ca. 10 minuter max. Befintliga skruvpunkter/plastmuttrar används. 2900.- måste vara något missförstånd eller?
Det var vad säljaren sa när jag frågade om man kunde få dessa monterade innan leverans.

Jag monterar dem för 500 spänn på Swish ;)
Det är ändå bra betalt för 10 minuters jobb för det är ungefär så lång tid det tar även för en amatör.
Lövet skrev:
LazerHawke skrev:

Jag monterar dem för 500 spänn på Swish ;)
Det är ändå bra betalt för 10 minuters jobb för det är ungefär så lång tid det tar även för en amatör.
typ 10min att montera saftig peng men vad man sett på youtube är det simpelt fixa själv :-)
LazerHawke skrev: tor 18 jul 2024, 12:23typ 10min att montera saftig peng men vad man sett på youtube är det simpelt fixa själv :-)
Fick mina monterade utan kostnad efter att min PST insisterade men är ganska säker på att jag kunde gjort det själv på tio minuter och samtidigt varit lika noggrann. Som du skriver var det ett simpelt jobb men framför allt var resultatet välbehövligt.
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18

Jag provkörde och provsatt en hel hög […]

Solenoid b4b

Glapp kan vara så enkelt som en dålig […]

XC60 T8 Polestar Engineered MY21 och nyare har en […]

Kod: ECM-720A Definition: Startspärrkommunika[…]