Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GustavB
Nu fick jag också datum
Beställd: Vecka 18
Leverans: Vecka 41

Lång väntan igen...
Användarvisningsbild
av leiwi
GustavB skrev:Nu fick jag också datum
Beställd: Vecka 18
Leverans: Vecka 41

Lång väntan igen...
Det är kanske för att behålla dom otroligt långa leveranstiderna dom säger upp mer än 1000 personer i dag!!!
Användarvisningsbild
av leiwi
Zanders skrev:Tjänstemän bygger inga bilar..
Nä men dom kanske ser till att dom byggs , och det man kallar konsulter är bemanningspersonal i fabriken!
Hur du än vill se det så har väl inte alla dessa varit anställda i onödan , det är ju klart att det påverkar produktionen , det syns ju på väntetiderna!
av Lövet
Zanders skrev:Tjänstemän bygger inga bilar..
Nej men de ser till att företaget överlever
Användarvisningsbild
av Zanders
Projekten blir påverkade, utvecklingstakten stannar av och främst inom förbränningsmotorer, produktionstakten blir inte nämnvärt påverkat av detta varslet. Den här nedskärningen låg redan i pipelinen fast längre fram i ett långsammare tempo. Att väntetiderna är långa är ju inget nytt direkt. Volvo har fått in mer ordrar än dem kan bygga och lägg därtill corona på det. Och nej, konsulterna är inte produktionspersonal. Att grina på långa leveranstider när situationen är som den är och folk blir uppsagda känns rätt respektlöst. Bilen kommer, någon annan får leta nytt jobb vilket antagligen inte är jättelätt just nu.
Användarvisningsbild
av leiwi
Det är ju helt otroligt att försvara leveranstider på 20 till mer än 50 veckor , att Volvo fått så många offrar på bilar under senaste kvartalet är ju helt naivt att tro
av TomasGBG
leiwi skrev:Det är ju helt otroligt att försvara leveranstider på 20 till mer än 50 veckor , att Volvo fått så många offrar på bilar under senaste kvartalet är ju helt naivt att tro
? Tror du långa leveranstider säljer fler bilar??
Användarvisningsbild
av Zanders
leiwi skrev: tor 30 apr 2020, 07:06 Det är ju helt otroligt att försvara leveranstider på 20 till mer än 50 veckor , att Volvo fått så många offrar på bilar under senaste kvartalet är ju helt naivt att tro
Vart har jag försvarat det? Jag skrev att det inte är någon nyhet att Volvo har långa leveranstider och främst på sina hybrider, jag är en av dem som väntar men det här visste jag ju när jag beställde.. Senaste fem åren har Volvo ökat sin försäljning med nästan 50% så att så naivt är det knappast. Man smäller inte upp fler fungerande fabriker på ett par dagar..
  • 1
  • 158
  • 159
  • 160
  • 161
  • 162
  • 314

Kanske var en nitisk besiktningstekniker. Han[…]

Spännande och stiligt! Själv fick jag &[…]

Hejsan Ja har haft stopp i returslangen frå[…]

Byta bältet mitten bak??

Ja nu har jag stött på lite problem&h[…]