Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av leiwi
RmK skrev:Nu fick jag ett datum. 13 maj skall den tydligen komma. Återstår att se :)

Byggfakta:

V60 T8 Inscription
Svart solidlack
Amber skinn
Tonade rutor
360 kamera
Teknikpaket
Bagagerumspaket
Harman/Kardin ljud
Akustikrutor

Inget VIN eller regnummer än på Min Volvo.
Det kan ta lång tid tills detta kommer in i Min Volvo efter du fått din bil
av Elektrikern84
RmK skrev: tor 23 apr 2020, 19:39 Nu fick jag ett datum. 13 maj skall den tydligen komma. Återstår att se :)

Byggfakta:

V60 T8 Inscription
Svart solidlack
Amber skinn
Tonade rutor
360 kamera
Teknikpaket
Bagagerumspaket
Harman/Kardon ljud
Akustikrutor

Inget VIN eller regnummer än på Min Volvo.
Reg och Vin kommer efter du fått bilen. Du kan be om reg nr när bilen slagit om till byggd hos till ÅF
av Adamj86
V60 T6 TE. På min volvo står det 5 veckor kvar, leverans vecka 23(5 veckor borde dock innebära vecka 22). Vi får se vad som händer med leveransdatum.
Användarvisningsbild
av GustavB
Hej

Då har man lagt beställning på ny bil, så hög tid att damma av kontot här.

Blev en V60 T6 TW Recharge R-Design, fusion red. Ska bli spännande med första hybriden för min del. Jag gör som Volvos motorer och downsizar. Gått från XC90 till V90 CC och ny V60. Tycker dock V60 är Volvos just nu snyggaste modell.

Nån som har koll på leveranstider nu när de startat upp produktionen igen?

Utrustning
Fusion red
Förarstödpaket
Ljuspaket
Navigationspaket
Slate Grey
Panoramaglastak
Elektriskt drag
Tonade rutor
Dubbfria vinterdäck 18"
av fkullberg
GustavB skrev: lör 25 apr 2020, 22:28 Hej

Då har man lagt beställning på ny bil, så hög tid att damma av kontot här.

Blev en V60 T6 TW Recharge R-Design, fusion red. Ska bli spännande med första hybriden för min del. Jag gör som Volvos motorer och downsizar. Gått från XC90 till V90 CC och ny V60. Tycker dock V60 är Volvos just nu snyggaste modell.

Nån som har koll på leveranstider nu när de startat upp produktionen igen?

Utrustning
Fusion red
Förarstödpaket
Ljuspaket
Navigationspaket
Slate Grey
Panoramaglastak
Elektriskt drag
Tonade rutor
Dubbfria vinterdäck 18"
Kommer bli riktigt snygg den Volvon, Torslanda är igång och den kommer med stor sannolikhet byggas där. :-D
av Elektrikern84
Adamj86 skrev: lör 25 apr 2020, 12:25 V60 T6 TE. På min volvo står det 5 veckor kvar, leverans vecka 23(5 veckor borde dock innebära vecka 22). Vi får se vad som händer med leveransdatum.
Det står alltid en vecka. Gjorde samma för mig. Ex Vecka 13, fem veckor kvar. Lev v. 19. Tror de kör annat än måndag som första dag i veckan.
Användarvisningsbild
av GustavB

Kommer bli riktigt snygg den Volvon, Torslanda är igång och den kommer med stor sannolikhet byggas där. :-D
Ja jag tror också det. Dock har jag vånda över färgen som vanligt. Pendlat mellan pebble Grey, Birch light, bursting blue och fusion red.

Eftersom det är tjänstebil kommer jag lägga tiden för tvätt, polering osv på andra bilen så vill ha en lättskött färg. Vet inte om fusion kvalar in som en sådan. Här osmium på min V90 CC och den färgen har varit helt underbar. Trots att man inte tvättat på ett halvår ser den inte skitig ut. Men tråkigt att ta samma färg igen....
av Bempo
Jag föreslår Pebble grey som bästa färg för den som vi ha snygg bil utan att tvätta ofta. Pebble grey är den mest förlåtande färg jag haft på mina 40+ bilar genom åren. I kombination med att färgen faktiskt är snygg så är jag helnöjd. Vi har haft V60 CC i 1,5 år nu och iofs inte så många mil på den men den står ute jämt och pga omständigheter har den inte tvättas sen i slutet av januari och sen inte körts sen i början av april. Går man nära syns den självklart den är dammig men det är allt. I botten har jag en lackbehandling sen ett år och det är dags göra om det nu i sommar. Den absolut bästa färg jag haft.
Användarvisningsbild
av epostaren
Håller med i precis allt, Pebble Grey är både snygg o lättskött och i kombination med Ditec-behandling, är det en dröm att sköta om bilen.
Användarvisningsbild
av GustavB
Jag tycker Pebble passar bättre på CC än på R-Design. Fusion tycker jag är sjukt snygg, får kanske stå ut med att tvätta lite oftare. Vill man vara fin får man lida pin....
  • 1
  • 157
  • 158
  • 159
  • 160
  • 161
  • 314

Kanske var en nitisk besiktningstekniker. Han[…]

Spännande och stiligt! Själv fick jag &[…]

Hejsan Ja har haft stopp i returslangen frå[…]

Byta bältet mitten bak??

Ja nu har jag stött på lite problem&h[…]