- fre 13 sep 2019, 11:13
#1337059
Någon mer som precis fick sin leveranstid förkortad med en vecka? (från V46 till V45)
Moderator: Moderatorer
LazerHawke skrev:time=1568362439 user_id=63097]Härligt att höra. Valde du inscription eller R-design?
Det är som natt o dag chassiet är helt annorlunda mycket fin att köra det är som det sägs bästa hittills som Volvo byggt!
Andigo skrev: ↑fre 13 sep 2019, 11:14Just min bil med 19" och akustikrutor tycker jag är behaglig att köra mycket roligare lyssna på musik nu när det är dämpat i kupén visst i tunnlar och frästa vägar där dånar vilken bil som helst men i det stora hela är den mycket tystare går att snacka med varann i bilen nu anser jag :)LazerHawke skrev:time=1568362439 user_id=63097]Härligt att höra. Valde du inscription eller R-design?
Det är som natt o dag chassiet är helt annorlunda mycket fin att köra det är som det sägs bästa hittills som Volvo byggt!
Tyst i kupén även på våra svenska vägar?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
LazerHawke skrev:Tack så mycket för svar. Jag satsar nog på storleken mindre. De borde vara ännu bättre ljudkomforten. Ja då bullrar även 15”.Andigo skrev: ↑fre 13 sep 2019, 11:14Just min bil med 19" och akustikrutor tycker jag är behaglig att köra mycket roligare lyssna på musik nu när det är dämpat i kupén visst i tunnlar och frästa vägar där dånar vilken bil som helst men i det stora hela är den mycket tystare går att snacka med varann i bilen nu anser jag :)LazerHawke skrev:time=1568362439 user_id=63097]Härligt att höra. Valde du inscription eller R-design?
Det är som natt o dag chassiet är helt annorlunda mycket fin att köra det är som det sägs bästa hittills som Volvo byggt!
Tyst i kupén även på våra svenska vägar?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Isidor skrev:Jag är ganska känslig för oljud, men förutsatt att man lägger lufttrycket i däcken på minimala 2,3 kg/cm2 så är S60 riktigt tyst även med 19". Drivlinan (AWD i mitt fall) är också nästan löjligt tyst vid lugn körning och man blir nästan förvånad när man hör lite motorljud. Inte helt oväntat är S60 också märkbart tystare än V60 i baksätet.
Vad gäller rullkomforten så kan man gärna välja till 4C, åtminstone för sportchassiet. Skillnaden mellan Comfort och Dynamic är tydlig även för ointresserade på lite sämre väg och Comfort kombinerat med minimalt däcktryck ger ett något fast men ändå förlåtande uppträdande i potthål och över farthinder.
Andigo skrev:Det är ju olika hur vi uppfattar ljud etc provkör skapa egen uppfattning :)Isidor skrev:Jag är ganska känslig för oljud, men förutsatt att man lägger lufttrycket i däcken på minimala 2,3 kg/cm2 så är S60 riktigt tyst även med 19". Drivlinan (AWD i mitt fall) är också nästan löjligt tyst vid lugn körning och man blir nästan förvånad när man hör lite motorljud. Inte helt oväntat är S60 också märkbart tystare än V60 i baksätet.
Vad gäller rullkomforten så kan man gärna välja till 4C, åtminstone för sportchassiet. Skillnaden mellan Comfort och Dynamic är tydlig även för ointresserade på lite sämre väg och Comfort kombinerat med minimalt däcktryck ger ett något fast men ändå förlåtande uppträdande i potthål och över farthinder.
Så kul att höra. Jag är väldigt ljudkänslig och behöver en tyst bil. Om jag ska kunna köra längre sträckor och vara människa när man kommer ur bilen. Har testat en Audi A5a som var helt ok. Dock var den utan akustikrutor. De kan kanske göra skillnad på ljudet från andra bilister. Detta låter lovande. Tack så mycket!
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Trodde den hade en Geartronic automat låda[…]