Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Andigo
LazerHawke skrev:time=1568362439 user_id=63097]

Det är som natt o dag chassiet är helt annorlunda mycket fin att köra det är som det sägs bästa hittills som Volvo byggt!
Härligt att höra. Valde du inscription eller R-design?

Tyst i kupén även på våra svenska vägar?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av LazerHawke
Andigo skrev: fre 13 sep 2019, 11:14

Det är som natt o dag chassiet är helt annorlunda mycket fin att köra det är som det sägs bästa hittills som Volvo byggt!

Just min bil med 19" och akustikrutor tycker jag är behaglig att köra mycket roligare lyssna på musik nu när det är dämpat i kupén visst i tunnlar och frästa vägar där dånar vilken bil som helst men i det stora hela är den mycket tystare går att snacka med varann i bilen nu anser jag :)
av Andigo
LazerHawke skrev:
Andigo skrev: fre 13 sep 2019, 11:14

Just min bil med 19" och akustikrutor tycker jag är behaglig att köra mycket roligare lyssna på musik nu när det är dämpat i kupén visst i tunnlar och frästa vägar där dånar vilken bil som helst men i det stora hela är den mycket tystare går att snacka med varann i bilen nu anser jag :)
Tack så mycket för svar. Jag satsar nog på storleken mindre. De borde vara ännu bättre ljudkomforten. Ja då bullrar även 15”.

av Isidor
Jag är ganska känslig för oljud, men förutsatt att man lägger lufttrycket i däcken på minimala 2,3 kg/cm2 så är S60 riktigt tyst även med 19". Drivlinan (AWD i mitt fall) är också nästan löjligt tyst vid lugn körning och man blir nästan förvånad när man hör lite motorljud. Inte helt oväntat är S60 också märkbart tystare än V60 i baksätet.

Vad gäller rullkomforten så kan man gärna välja till 4C, åtminstone för sportchassiet. Skillnaden mellan Comfort och Dynamic är tydlig även för ointresserade på lite sämre väg och Comfort kombinerat med minimalt däcktryck ger ett något fast men ändå förlåtande uppträdande i potthål och över farthinder.
av Andigo
Isidor skrev:Jag är ganska känslig för oljud, men förutsatt att man lägger lufttrycket i däcken på minimala 2,3 kg/cm2 så är S60 riktigt tyst även med 19". Drivlinan (AWD i mitt fall) är också nästan löjligt tyst vid lugn körning och man blir nästan förvånad när man hör lite motorljud. Inte helt oväntat är S60 också märkbart tystare än V60 i baksätet.

Vad gäller rullkomforten så kan man gärna välja till 4C, åtminstone för sportchassiet. Skillnaden mellan Comfort och Dynamic är tydlig även för ointresserade på lite sämre väg och Comfort kombinerat med minimalt däcktryck ger ett något fast men ändå förlåtande uppträdande i potthål och över farthinder.

Så kul att höra. Jag är väldigt ljudkänslig och behöver en tyst bil. Om jag ska kunna köra längre sträckor och vara människa när man kommer ur bilen. Har testat en Audi A5a som var helt ok. Dock var den utan akustikrutor. De kan kanske göra skillnad på ljudet från andra bilister. Detta låter lovande. Tack så mycket!

Användarvisningsbild
av LazerHawke
Andigo skrev:
Isidor skrev:Jag är ganska känslig för oljud, men förutsatt att man lägger lufttrycket i däcken på minimala 2,3 kg/cm2 så är S60 riktigt tyst även med 19". Drivlinan (AWD i mitt fall) är också nästan löjligt tyst vid lugn körning och man blir nästan förvånad när man hör lite motorljud. Inte helt oväntat är S60 också märkbart tystare än V60 i baksätet.

Så kul att höra. Jag är väldigt ljudkänslig och behöver en tyst bil. Om jag ska kunna köra längre sträckor och vara människa när man kommer ur bilen. Har testat en Audi A5a som var helt ok. Dock var den utan akustikrutor. De kan kanske göra skillnad på ljudet från andra bilister. Detta låter lovande. Tack så mycket!

Det är ju olika hur vi uppfattar ljud etc provkör skapa egen uppfattning :)
av Andigo
Det ska jag göra. Skulle höra med er kunniga först om det är värt att testa. Har testat en xc40 när den kom som var en riktig bullrig bil. Tack.

Användarvisningsbild
av Ormbett
Rullat en och en halv vecka med min Pebble grey Inscription med helblond klädsel, helnöjd såhär långt. Aldrig tidigare fått så mycket kommentarer om snygg bil :-)
av Isidor
När det gäller provkörningar och buller/rullkomfort ska man komma ihåg att lufttrycket i däcken nästan alltid är ganska högt, ofta över 2,7 kg/cm2. Det blir oftast betydligt tystare/bekvämare med komforttryck.
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 29

Har inte skruvat ut och kontrollerat mer än p[…]

Hade tillfälle att köra två andra […]

Har du lättmetallfälgar med väldigt[…]

Trodde den hade en Geartronic automat låda[…]