Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lockis
När har erat VIN och Reg Nummer dykt upp i Min Volvo? Min bil är på G till ÅF nu enligt min volvo men har inget VIN eller Reg Nr?
av Pappavovve
Lockis skrev:När har erat VIN och Reg Nummer dykt upp i Min Volvo? Min bil är på G till ÅF nu enligt min volvo men har inget VIN eller Reg Nr?
2 veckor efter leverans

Sent from iPhone X using Tapatalk
av NeoStorm
stevvee skrev:
NeoStorm skrev:
NeoStorm skrev: Min ändrades också till V.4 idag...

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Idag fick jag ytterligare senareläggning, ny beräknad leverans vecka 5. Så istället för att komma 3 veckor närmare leverans har jag nu på tre veckor kommit ytterligare 2 veckor längre från leveransen... Känns sådär! Bild

V.6 här

Nu har jag fått sista dag för att ändra order flyttat från 20181206 till 20190124, men leveransveckan ligger kvar(än så länge) på vecka 5. Så leveransveckan lär ju också flyttas igen, alternativt att det har blivit något fel med sista datum för ändring, men det är väl ingen risk... Hur ser det ut för dig?

av stevvee
NeoStorm skrev:
stevvee skrev:
NeoStorm skrev: Idag fick jag ytterligare senareläggning, ny beräknad leverans vecka 5. Så istället för att komma 3 veckor närmare leverans har jag nu på tre veckor kommit ytterligare 2 veckor längre från leveransen... Känns sådär! Bild

V.6 här

Nu har jag fått sista dag för att ändra order flyttat från 20181206 till 20190124, men leveransveckan ligger kvar(än så länge) på vecka 5. Så leveransveckan lär ju också flyttas igen, alternativt att det har blivit något fel med sista datum för ändring, men det är väl ingen risk... Hur ser det ut för dig?

På min står 20181212 kvar så jag hoppas det bara blivit fel på din Volvo med datumet !

av Bempo
Är det hybriderna som Volvo ändrar lev datum på eller är det försening rakt över hela produktionen? Vi beställde en cc med D4 när de släpptes och fick vecka 5 och det har inte ändrats. För alla V60 som säljs i Sverige byggs väl på samma lina i Göteborg
av stevvee
Bempo skrev:Är det hybriderna som Volvo ändrar lev datum på eller är det försening rakt över hela produktionen? Vi beställde en cc med D4 när de släpptes och fick vecka 5 och det har inte ändrats. För alla V60 som säljs i Sverige byggs väl på samma lina i Göteborg
Hybriderna är hårdast drabbade då Volvo precis som alla andra tillverkare har problem att få fram drivlinor till hybriderna.

Användarvisningsbild
av Snowie
stevvee skrev:
Bempo skrev:Är det hybriderna som Volvo ändrar lev datum på eller är det försening rakt över hela produktionen? Vi beställde en cc med D4 när de släpptes och fick vecka 5 och det har inte ändrats. För alla V60 som säljs i Sverige byggs väl på samma lina i Göteborg
Hybriderna är hårdast drabbade då Volvo precis som alla andra tillverkare har problem att få fram drivlinor till hybriderna.

Kunde inte bara Volvo kört samma batteri som TX5 bilarna. 33 kWh hade varit riktigt trevligt :)
Känns ju som TX5ans med 33kWh och 3 cyl, 1.5 liters motor skulle passa rätt bra i många mindre bilar.
av stevvee
Snowie skrev:
stevvee skrev:

Kunde inte bara Volvo kört samma batteri som TX5 bilarna. 33 kWh hade varit riktigt trevligt :)
Känns ju som TX5ans med 33kWh och 3 cyl, 1.5 liters motor skulle passa rätt bra i många mindre bilar.
Volvo säljer ju slut på T8orna så finns garanterat inget intresse att göra något billigare (för billigare kommer det inte bli, isåfall får dom tumma på marginalerna)

Användarvisningsbild
av Snowie
stevvee skrev:
Snowie skrev:
stevvee skrev: Hybriderna är hårdast drabbade då Volvo precis som alla andra tillverkare har problem att få fram drivlinor till hybriderna.

Volvo säljer ju slut på T8orna så finns garanterat inget intresse att göra något billigare (för billigare kommer det inte bli, isåfall får dom tumma på marginalerna)

Nu vet vi ju inte vad volvo har för marginaler på bilarna.
Men tycker att XC40 borde kommit med hybrid innan V60.
Sedan är ju det en frågan om marknadsdelar i de olika segmenten.
Hoppas på många nya roliga bilar under 2019.
av stevvee
Snowie skrev:
stevvee skrev:
Snowie skrev: Kunde inte bara Volvo kört samma batteri som TX5 bilarna. 33 kWh hade varit riktigt trevligt :)

Nu vet vi ju inte vad volvo har för marginaler på bilarna.
Men tycker att XC40 borde kommit med hybrid innan V60.
Sedan är ju det en frågan om marknadsdelar i de olika segmenten.
Hoppas på många nya roliga bilar under 2019.
Det har ju sagts från andra leverantörer att bygga en hybrid inte är billigt. Och att det enbart skiljer 30 k mellan T8 och T6 skvallrar en del om det. Så en sån hybrid du nämnde lär kanske till och med bli dyrare än en T8 då batteriet helt plötsligt blir 3x så dyrt som i en T8 och då blir den hybriden väldigt svårsåld.
Enda alternativet är att sänka marginalen men det tror jag inte dom eller aktieägarna vill. 19 blir mycket spännande men troligtvis blir 20 då det händer saker.

• 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 314
Volvo xc90 2017 d5 R design

Tack för hjälpen.

V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,fel[…]