Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lockis
Dontomase skrev: fre 20 dec 2019, 07:56 Äntligen!!  :-D
Hoppet lever om at få den reggad innan 1/1, får hoppas på en turbo transport  :ninja:

Bil.PNG

bil2.PNG
Reggad lär den nog bli, men den måste tas i trafik för att få den lägre skatten :-o
av Monnier
Lockis skrev:
Reggad lär den nog bli, men den måste tas i trafik för att få den lägre skatten :-o
Nu kan teknikens värld ha fel men så här skriver de:

Vilken skatten blir beror på när Transportstyrelsen registrerar bilen, görs registreringen en sekund innan årsskiftet (i teorin) är det lägre beloppet aktuellt, görs den i stället en sekund efter tolvslaget mellan 2019 och 2020 (återigen i teorin eftersom Transportstyrelsen sannolikt inte registrerar bilar vid nämnda tidpunkt) är det den högre fordonsskatten som gäller.
av Lockis
Spännande. Oavsett så har jag förstått det som att fabriken skickar iväg och registrerar bilen. Så kontakta din ÅF den 27e och kolla om dem inte fått reg nr :-)
av Dontomase
Lockis skrev: fre 20 dec 2019, 16:34 Spännande. Oavsett så har jag förstått det som att fabriken skickar iväg och registrerar bilen. Så kontakta din ÅF den 27e och kolla om dem inte fått reg nr :-)
Ja han kommer få höra av mig ofta :-D
av Lockis
Dontomase skrev:
Lockis skrev: fre 20 dec 2019, 16:34 Spännande. Oavsett så har jag förstått det som att fabriken skickar iväg och registrerar bilen. Så kontakta din ÅF den 27e och kolla om dem inte fått reg nr :-)
Haha, kommer inte höra något från min säljare förens i Januari, han skulle visst ha julledigt nu :-(
Men, positiva är väl att jul/nyår brukar gå snabbt så innan jag vet ordet av det är det den 8/1 och jag glider runt i min nya bil :-D (Polestar är förövrigt bokat den 9/1).
av Monnier
Sedan vill jag rekommendera alla att ha extraliv i bilen till er och medresenärer.

Hänger mina i gallret bak.

Om man råkar ut för en olycka och något extra liv försvinner så vet man varför.
1576864492944.jpg
1576864492944.jpg (73.74 KiB) Visad 625 gånger
Skickat från min SM-G965F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av leiwi
Lockis skrev: fre 20 dec 2019, 18:54
Dontomase skrev:
Haha, kommer inte höra något från min säljare förens i Januari, han skulle visst ha julledigt nu :-(
Men, positiva är väl att jul/nyår brukar gå snabbt så innan jag vet ordet av det är det den 8/1 och jag glider runt i min nya bil :-D (Polestar är förövrigt bokat den 9/1).
Bilarna blir"tagna i trafik" när man hämtar den hos åf ,innan dess är den bara förregistrerad och har fått sitt reg nummer,men detta räcker inte för den nya skatten utan det är i den sekunden som åf trycker på knappen som räknas och han lär inte göra det förrän man sitter hos honom
av Lockis
leiwi skrev:
Lockis skrev: fre 20 dec 2019, 18:54
Dontomase skrev: Ja han kommer få höra av mig ofta :-D
Bilarna blir"tagna i trafik" när man hämtar den hos åf ,innan dess är den bara förregistrerad och har fått sitt reg nummer,men detta räcker inte för den nya skatten utan det är i den sekunden som åf trycker på knappen som räknas och han lär inte göra det förrän man sitter hos honom
Fast det har dem meddelat att dem ska göra. Så då hoppas jag att han faktiskt gör det så att jag får behålla skatten som syns på transportstyrelsen just nu. Så att den inte blir 2500-3000 högre om året.
av Monnier
Nu är härligheten hämtad. Bilder kommer när det är ljust ute

Nu ska jag bara lyckas se om jag har dynamiskt helljus...lyckas inte få det att lira.

Men har i alla fall teknikpaket Pro så tycker jag borde ha det.

Behöver sätta mig å labba med inställningarna
Screenshot_20191223-183749_Volvo%20Manual.jpg
Screenshot_20191223-183749_Volvo%20Manual.jpg (40.81 KiB) Visad 378 gånger

av Baselord
Monnier skrev:Nu är härligheten hämtad. Bilder kommer när det är ljust ute

Nu ska jag bara lyckas se om jag har dynamiskt helljus...lyckas inte få det att lira.

Men har i alla fall teknikpaket Pro så tycker jag borde ha det.

Behöver sätta mig å labba med inställningarna
Screenshot_20191223-183749_Volvo%20Manual.jpg
Vrid på vredet på blinkersspaken ett snäpp uppåt från autoläget bara så har du aktiverat det dynamiska helljuset :) samma procedur för att avaktivera

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
  • 1
  • 134
  • 135
  • 136
  • 137
  • 138
  • 314

Slipade med 80 papper sedan 240 och 400 samt v&ari[…]

Vi som beställt EX90

Talade med min handlare i dag, ny SW release p&[…]

Akut AC problem