Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Molind
Det jag vet är att XC60 PHEV och B4 bensin byggdes i Kina men så flyttade dom hem PHEV:n till Torslanda igen pga ledtider tror jag. Kvar blev B4 bensin och då får man vänta länge. Det tar ca 5 veckor på tåg ifrån Kina :-o
Användarvisningsbild
av frazer
Beställde en T6 Recharge i Oktober, den pendlar nu mellan v3 och v4 för varje uppdatering på Min Volvo. Ska bli spännande att se vad det blir till sist.
av Danielsjholm
Jag har också beställt en T6 Recharge, dock i början på november och har beräknad leverans v.1.
Det blev en Inscription Expresson med Teknikpaket och Förarstöd (de var under kampanj då), samt Blond City Wave interiören.

Inverkar tillvalen mycket på leveranstiden?
Användarvisningsbild
av frazer
Danielsjholm skrev: tis 15 dec 2020, 07:57 Jag har också beställt en T6 Recharge, dock i början på november och har beräknad leverans v.1.
Det blev en Inscription Expresson med Teknikpaket och Förarstöd (de var under kampanj då), samt Blond City Wave interiören.

Inverkar tillvalen mycket på leveranstiden?
Bra fråga. Vad har du för "Sista datum för ändring av bilorder"? Tror att detta påverkar när de faktiskt planerar in ett leveransdatum. Min var en INSCRIPTION T med alla tillval förutom några ovanliga.
Användarvisningsbild
av undercoverangel
Har haft min bil i tre dagar nu, sista timmarna kändes som en månad.

Körde på Osmium grå kombinerat med R-line. Den absorberar omgivningen på ett sjukt sätt. Varje bild jag tar på bilen ser ut som en annorlunda färg. Tycker också att när jag tar en bild att det inte återspeglar verkligheten hur fin bilrackarn är.

Bjuder på en bild för alla som förväntansfullt väntar på sin Osmium Grå R-line :) När det går att Polestar-optimera den så har jag sparat pengar för detta. Barnsligt nöjd just nu! God Jul på er! :)
Användarvisningsbild
av frazer
Snygg! Så surt att man inte kan få den "vanliga" (ej ventilerade) läderklädseln om man väljer R-design. Därför fick jag köra på Inscription istället även om jag tycker att de svarta detaljerna är mycket snyggare än blanka.
av Dez76
Min XC60R design som jag hämtade ut i Juni har vanligt skinn i stället för standard R stolar. Med småbarn var det ett självklart val.
  • 1
  • 134
  • 135
  • 136
  • 137
  • 138
  • 234
Volvo V70N EPA Felkod ECM-640A

År 2023 så började motorlampan ly[…]

Kört 18 000 mil, snart 12 000 mil sedan jag k[…]

Testa att köra en runda

Xc60 Polestar MY2023 saknar BLIS