Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AndreS
Monnier skrev: sön 01 sep 2019, 10:31
fjohan82 skrev: Har nya V60 alltid tillverkats i Gent?
Trodde det var en Torslanda-produkt...
Tror att de kör olika cykler med tillverkningen och att det inte är bestämt vilka modeller som tillverkas var.

Min V60 T6 TE tillverkas i Torslanda :)
När levereras din?
av Monnier
AndreS skrev:
Monnier skrev: sön 01 sep 2019, 10:31
fjohan82 skrev: Har nya V60 alltid tillverkats i Gent?
Trodde det var en Torslanda-produkt...
Tror att de kör olika cykler med tillverkningen och att det inte är bestämt vilka modeller som tillverkas var.

Min V60 T6 TE tillverkas i Torslanda :)
När levereras din?

V2
av Aprilfive
V60 T6 TE beställd i juli.
Igår uppdaterades ”Min Volvo” med ett leveransbesked. Vecka 8 så 24 veckor kvar...
Byggs i Torslanda :-)

Var helt säker vid beställning att jag skulle ha färgen denim blue men nu ändrar jag mig varenda dag. Hinner väl ändra mig ett antal ggr innan sista dagen för ändring infaller ;-)
av ellie
Aprilfive skrev: sön 01 sep 2019, 18:33 V60 T6 TE beställd i juli.
Igår uppdaterades ”Min Volvo” med ett leveransbesked. Vecka 8 så 24 veckor kvar...
Byggs i Torslanda :-)

Var helt säker vid beställning att jag skulle ha färgen denim blue men nu ändrar jag mig varenda dag. Hinner väl ändra mig ett antal ggr innan sista dagen för ändring infaller ;-)
Samma med mig ångående färg. Det står mellan solid vit/svart med city weave/svart vinyl.
av Molind
Vit V60 T5 R-design beställdes i mitten på Augusti
Min beställning uppdaterades den 31/8. Beräknad leverans vecka 3 och det är BARA 19 veckor kvar.
Och den byggs i Gent
av Dubbelpippi
Mxjocke skrev:Volvo V60 D4 Momentum Advanced SE II Automat
Ice vit 614
Teknikpaket
Klimatpaket (ingår i SE)
CharcoalTextil/Vinyl R300
20"10-Sp Turbine Black DC, Sportchassi, Dimljus (LED)
Dragkrok
Vinterhjul 18" 5 Y-ekrad Svart DC Dubbat

Leverans Dec/Jan
V60_2.PNG
V60_2.PNG (83.53 KiB) Visad 745 gånger
Snygg kärra! Jag har en liknande spec på min bil (minus dragkrok och fälgar). Men jag blev lite fundersam på din bild.

Jag kör också en Momentum Advanced SE II vilket automatiskt inkluderar silverinlägg runt sidorutor och silver-takrails. Jag tyckte att det blev lite "för mycket" på min bil som är Denim Blue med 17" Black Diamond cut-fälgar. Ringde till ÅF och frågade om de kunde ta bort silverinlägg i sidorutor och silver-takrails, men fick som svar att "Det är omöjligt för det ingår i paketet". Är det så? Har någon annan fått liknande svar? För mig känns det väldigt märkligt och jag skulle vilja ha en bättre anledning än att "det ingår i paketet".

Har du lyckats få bort silverinlägg i sidorutor och silverfärgade takrails, eller missar jag något?
V60_1.PNG
V60_1.PNG (102.54 KiB) Visad 745 gånger
av Lövet
Dubbelpippi skrev:men fick som svar att "Det är omöjligt för det ingår i paketet". Är det så? Har någon annan fått liknande svar? För mig känns det väldigt märkligt och jag skulle vilja ha en bättre anledning än att "det ingår i paketet".
Volvo har aldrig kunnat byta färg på lister frånskiljt från paket. Dåligt men det är sant det han säger.
av Hubbes2010
Hubbes2010 skrev: mån 26 aug 2019, 11:21 V60 D3 R-Design Automat
714 Osmium Grey
Teknikpaket
Klimatpaket
Lastpaket
Stylingsats
Skinn/Skinn RA01
Premiumljud H&K
Interiörpaket kupe & lastrum
Tonade rutor
20'' 5-Triple Spoke Matt Black Diamond Cut

Lev Dec/Jan har inte fått Datum än.. :-/

Bild

Bild
Leverans V44 mkt trevligt :) Jag beställde 22 Aug
Bild
av Dubbelpippi
Lövet skrev:
Dubbelpippi skrev:men fick som svar att "Det är omöjligt för det ingår i paketet". Är det så? Har någon annan fått liknande svar? För mig känns det väldigt märkligt och jag skulle vilja ha en bättre anledning än att "det ingår i paketet".
Volvo har aldrig kunnat byta färg på lister frånskiljt från paket. Dåligt men det är sant det han säger.
Ok, jag tänkte att det förmodligen är så.

Min fundering väcktes eftersom @Mxjocke inte har silver runt fönster och på takrails, men exakt samma paketspecifikation som jag har. @Mxjocke, har du lagt till all utrustning separat frånskiljt paketet eller har du tagit en bild på kärran utan silverdetaljerna?
  • 1
  • 101
  • 102
  • 103
  • 104
  • 105
  • 314

Leta i sprängskisserna på www.volvopart[…]

Katalysator...

Hej! På min 945 Turbo - 97 så har f&ou[…]

Letade efter skramlande ljud under bilen. Kommer t[…]

Motorn har säkert lossnat från oket, ha[…]