Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Pellix
maverick79 skrev: tor 28 mar 2019, 20:44
Pellix skrev: tor 28 mar 2019, 20:12 Min XC60 T8 är orderlagd och ska byggas i Kina. Planerad leverans vecka 35 enligt minvolvo men infon är inte uppdaterad sedan den 8/3... med tanke på hur det verkar vara med leveransbeskeden för T8 så bara väntar jag att det ska flyttas... :-/
Hur ofta uppdateras datan på minvolvo?
Inte svar på din fråga men när beställde du bilen?
Beställde 5 Mars...
av Kelanved
stevvee skrev:
Kelanved skrev: tor 28 mar 2019, 11:36
stevvee skrev: tor 28 mar 2019, 06:51 Plåster på såren? Är väll bara avboka om du inte är nöjd och beställa från något annat märke. Dock kommer du märka att gräset är likadant på andra sidan med levtid.
Du tycker det är rimligt att det tar 11-12 månader att få en bil från Volvo, när man ursprungligen blivit lovad 4-5 månaders leveranstid OCH Volvo gått ut stort med att dom utökat kapaciteten och därmed kapat leveranstider på sina laddhybrider? Jag har aldrig behövt vänta mer än 4 månader på en ny bil förut, och då fick jag en dragkrok för att jag fick vänta längre än dom tre månader som utlovades vid beställning. Det var iofs ingen Volvo..

Hade det funnits en motsvarande bil hos ett annat märke så hade jag avbokat. Nu gör det inte det, och jag sitter inte i sjön på samma sätt som en tjänstebilsförare hade gjort, så jag muttrar surt och behåller min beställning. Men det hade varit klädsamt av Volvo att a) Höra av sig från centralt håll via mail iaf och berätta vad som hänt och varför b) Be om ursäkt och göra någon kompensatorisk gest för att visa god vilja c) Kommunicera bättre till sina ÅF, så dom inte sitter och lovar saker som Volvo centralt sedan gör omöjliga att uppfylla.

Idag slog den om till 44 veckor till leverans - yay! /sarcasm.
Ja lite så det fungerar när man köper populära modeller, jag fick vänta på min V60 i massa månader och inga konstigheter med det (och då fick jag min snabbt) hade även beställt en V90 T8 en gång i tiden men när den blev bekräftad så var allt slut så jag skulle få vänta 10 månader, beställde då en BMW istället.
Att du har en säljare som lovar något som inte stämmer är ju varken ÅF eller Volvos fel utan säljarens fel. Så rimligtvis är det säljaren som skall bekosta dig något extra om det är så.
Att beställa ny bil är såhär och speciellt om man beställer en bil som har begränsad tillgång (hybrider) Kan tala om massvis med företag som har hybrider där man antingen fått avbeställa sin beställning eller att leverans har skjutits upp.
Jag har beställt ett antal nya bilar genom åren och har aldrig varit med om att leveranstiden mer än fördubblas. Och nej, det var inte "säljaren som lovade", det var vad det stod på Volvos sajt när jag beställde - plus att dom går ut och säger att dom kapat leveranstider genom att nu kunna bygga fler hybrider än tidigare. Då tycker jag det är kasst att inte hålla det. Om du tycker det är rimligt, fine, men det får stå för dig.
av Kelanved
Pellix skrev:
Pellix skrev: tor 28 mar 2019, 20:12 Min XC60 T8 är orderlagd och ska byggas i Kina. Planerad leverans vecka 35 enligt minvolvo men infon är inte uppdaterad sedan den 8/3... med tanke på hur det verkar vara med leveransbeskeden för T8 så bara väntar jag att det ska flyttas... :-/
Hur ofta uppdateras datan på minvolvo?
Beställde 5 Mars...
Beställde 21 feb, MinVolvo uppdaterad 12 mars med ny leverans v6 2020. Jag hade också ursprunglig leverans runt v35 ...
av stevvee
Kelanved skrev:
stevvee skrev:
Kelanved skrev: tor 28 mar 2019, 11:36

Du tycker det är rimligt att det tar 11-12 månader att få en bil från Volvo, när man ursprungligen blivit lovad 4-5 månaders leveranstid OCH Volvo gått ut stort med att dom utökat kapaciteten och därmed kapat leveranstider på sina laddhybrider? Jag har aldrig behövt vänta mer än 4 månader på en ny bil förut, och då fick jag en dragkrok för att jag fick vänta längre än dom tre månader som utlovades vid beställning. Det var iofs ingen Volvo..

Hade det funnits en motsvarande bil hos ett annat märke så hade jag avbokat. Nu gör det inte det, och jag sitter inte i sjön på samma sätt som en tjänstebilsförare hade gjort, så jag muttrar surt och behåller min beställning. Men det hade varit klädsamt av Volvo att a) Höra av sig från centralt håll via mail iaf och berätta vad som hänt och varför b) Be om ursäkt och göra någon kompensatorisk gest för att visa god vilja c) Kommunicera bättre till sina ÅF, så dom inte sitter och lovar saker som Volvo centralt sedan gör omöjliga att uppfylla.

Idag slog den om till 44 veckor till leverans - yay! /sarcasm.
Ja lite så det fungerar när man köper populära modeller, jag fick vänta på min V60 i massa månader och inga konstigheter med det (och då fick jag min snabbt) hade även beställt en V90 T8 en gång i tiden men när den blev bekräftad så var allt slut så jag skulle få vänta 10 månader, beställde då en BMW istället.
Att du har en säljare som lovar något som inte stämmer är ju varken ÅF eller Volvos fel utan säljarens fel. Så rimligtvis är det säljaren som skall bekosta dig något extra om det är så.
Att beställa ny bil är såhär och speciellt om man beställer en bil som har begränsad tillgång (hybrider) Kan tala om massvis med företag som har hybrider där man antingen fått avbeställa sin beställning eller att leverans har skjutits upp.
Jag har beställt ett antal nya bilar genom åren och har aldrig varit med om att leveranstiden mer än fördubblas. Och nej, det var inte "säljaren som lovade", det var vad det stod på Volvos sajt när jag beställde - plus att dom går ut och säger att dom kapat leveranstider genom att nu kunna bygga fler hybrider än tidigare. Då tycker jag det är kasst att inte hålla det. Om du tycker det är rimligt, fine, men det får stå för dig.

I slutet av feb ryktades det om Augusti leverans på ex V60 T8.
Men får väll hoppas du får någon fet kompensation.
av maverick79
Kelanved skrev: fre 29 mar 2019, 00:11
Pellix skrev:
Beställde 5 Mars...
Beställde 21 feb, MinVolvo uppdaterad 12 mars med ny leverans v6 2020. Jag hade också ursprunglig leverans runt v35 ...
Min order gick in sista veckan i januari, har beräknad lev v42 sedan den 6 mars, sista ändring 28 juni. Vad har ni för sista ändringsdatum?
Användarvisningsbild
av Pellix
Kelanved skrev: fre 29 mar 2019, 00:11
Ok, men var din ”minvolvo” uppdaterad någon gång med v35 så att det ändrades eller blev det vecka 6 direkt?
Får väl se vad som händer med tiden för mig...det är väl bara att vänta in det totala leveranstidshaveriet... ;)
av 10tomater1
En liten fråga, är det inte konstigt att jag inte har fått ett leverans datum ännu när jag beställde en XC60 R-design D4 ( Vilket har ändrats till B4 ) vecka 3?

Åf sa att den preliminärt skulle komma i början av juni, men när jag loggar in på minvolvo så står det bara 1/4 "Aktuell information".

Help me out, börjar bli lite orolig nu..
av Sixtenfis
Har också beställt en xc60 D4 awd ( beställd i dec) , fortfarande inte fått någon leveranstid men kan se att dom lagt till mer utrustning ön vad jag beställt vilket tyder på att det blir 2020.
Däremot har inte motoralternativ ändrats från D4 till B4 ännu.
av Saabturbo95
Sixtenfis skrev: lör 30 mar 2019, 09:38 Har också beställt en xc60 D4 awd ( beställd i dec) , fortfarande inte fått någon leveranstid men kan se att dom lagt till mer utrustning ön vad jag beställt vilket tyder på att det blir 2020.
Däremot har inte motoralternativ ändrats från D4 till B4 ännu.
Ser du din specifiktation i min Volvo? Vad är det dom lagt till?

Beställde också en d4 awd i dec, en momentum advanced.
Skulle kommit i april men säljaren berätta den kommer juni eller juli och det blir en 2020, ser dock inget i min Volvo om bilen.
av Sixtenfis
Är en momentum adv.SE plus bl.a. teknikpaket - och just det är ändrat för modellår 2020 då bl.a. BLIS mm ingår i paketet , kan under bilfakta på min Volvo att BLIS mm är tillagt med står fortfarande 2019 och D4 och finns ingen leverans info.
Dessutom beställde jag 71 liters tank vilket Volvo tydligen tror att dom bara kan plocka bort för den är inte längre med i utrustningslistan.
  • 1
  • 99
  • 100
  • 101
  • 102
  • 103
  • 234
945 ltt tempgivare

Kortslöt anslutningen då gick mäta[…]

Vad har ni för försäkringsbolag sam[…]

Provade söka igår igen och har få[…]

Hybrider har knapp för att öppna tankloc[…]