Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ja den skulle komma 27/11 men blev tidigare, 24/11 och dem hade en lucka på verkstaden så det gick att lösa Blev en Osmium Grey R-design! Själv då??

Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk

Fin bil! Ja, jag tycker Osmium är klockren, haft vit bil nu i dryga 2.5 år så kändes som det var dags för något annat

Då var bilen levererad! Tråkigt med vintersulor men men.. Givetvis en dag som denna när man hämtat sin första laddhybrid så är det strömavbrott från 9-16, jättekul.. Hur som så är bilen väldigt trevlig det lilla jag kört! Får ladda upp med fler bilder senare!
IMG_20201127_104937~2.jpg
IMG_20201127_104937~2.jpg (85.6 KiB) Visad 505 gånger
IMG_20201127_104741~2.jpg
IMG_20201127_104741~2.jpg (77.26 KiB) Visad 505 gånger

Paket:
R-design
Förarstöd
Ljus
Teknik

Tillval:
Osmium Grey
Dubbla integrerade slutrör
Harman Kardon Premium Sound
Intellisafe Assist
Intellisafe Surround
Navigation
Parkeringskamera 360°
Smartphone Integration
Strålkastare Dynamisk LED
Tonade rutor

I runda slängar ser det ut så, skulle vilja haft Polestar men det kommer väl inte till den svenska marknaden.. Kanske blir en tripp till Norge och installera, om garantin vidbehålls när det finns en version till T6an.

En sak som jag reagerade på.. I manualen står det att samtliga modeller har 60l bränsletank men när jag kollar i VOC appen står det "bränsletankens volym 33l". Skumt, kanske är en bugg, det visar sig när jag tankar första gången

Volvordesign89,
Kan du vara så snäll om och när du får tid att ge lite löpande kommentarer om hur du tycker bilen är, ärligt. Jag vet ju själv hur man resonerar lite när bil är ny (har haft en bunt helt nya vilar vid det här laget), man vill inte gärna se de ev. negativa saker som man nog upptäcker allteftersom, men eftersom detta är ett forum där vi försöker hjälpa varandra så vore det otroligt värdefullt om du kan ge lite plus och minus med din bil framöver. Har själv en V60 T6 AWD Recharge på "G" med liknande paket och tillval som du har på din T8:a men jag har inte R-design men däremot aukustikrutor/laminerat glas, eluppvärmd frontruta, skyddsplåt under motor och dragkrok halvautomatisk infällbar som du ej valt (och så valde jag metallic Pebble Grey) , i övrigt väldigt lika, samma paket. Nästa gång kan det vara du som behöver råd eller hjälp. Ge och få. :-D
Förresten vad använder du för laddare till din Recharge bil? Eller har du inte installerat nån laddstation (laddbox) ännu hemma?
Kan det vara smart att du får bort 180 km/h spärren på din nya bil genom att installera en sån här så får du köra i 250 knyck:
https://www.heicosportiv.de/en/products ... rease-1791
Tack på förhand.
Bo
Volvordesign89 skrev: fre 27 nov 2020, 16:41 Då var bilen levererad! Tråkigt med vintersulor men men.. Givetvis en dag som denna när man hämtat sin första laddhybrid så är det strömavbrott från 9-16, jättekul.. Hur som så är bilen väldigt trevlig det lilla jag kört! Får ladda upp med fler bilder senare!
Står 60 liters tank i specifikationen när man bygger en V60 T6/T8 AWD Recharge på Volvos hemsida.
Står 60 liters tank i auto motor & sports nyligen utgivna specialtidning "electric edition, VOLVO & Polestar, Test av Volvos alla laddbara bilar".
/Bo
Volvordesign89 skrev: fre 27 nov 2020, 18:31 ...I manualen står det att samtliga modeller har 60l bränsletank men när jag kollar i VOC appen står det "bränsletankens volym 33l". Skumt, kanske är en bugg, det visar sig när jag tankar första gången Bild
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
230fk går snålt

Original kablage till pumpen i tanken orkar inte m[…]

Tätningsmassa ventilkåpa

Silikon mellan topphalvorna måste undvikas. […]

ABS lampan lyser, antisladdlampan, hastighetsm&aum[…]

O-ringar spridare 6-cyl 2,9