Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JHg
Jag köpte denna till min. Jag laddar bara 1ggr/vecka då mesta som körs är motorväg. Där kör jag på bensin. Min har dragit på 3 mån i snitt 0,7l/mil mätt vid pump.
https://www2.bilia.se/biltillbehor/elbi ... o_df502003
av oldtimersmc
Tog första långturen men fruns v60t6 my24 (exakt ett år och 1400mil) maxutrustad åkte djävligt snålt men många stopp och först på ren el9.7mil sen så fattar jag noll.
Åkte 18.8mil sen står det 2.6L/100km Vad fan menar de? har den dragit 0 26Lmil? eller är det 2.6 när man adderar el sträckan på 9.7 mil...
av oldtimersmc
Jag får kolla vid pump...
av oldtimersmc
Passa på att njuta nu för bilem blir aldrig bättre än den är nu...
Det är alltid roligare att gå och längta efter en sak än att ha den.

M A O det är alltid roligare före man köpt ngt än efter visdomsord från min far och de håller.

Inte meningen att ta ifrån dig glädjen i att ha "slagit till" bara en rent allmän reflektion från en som betat av listan...
Men vist fan är det gött med en ny bil även efter man köpt den men inte så revolutionerande som man drömmer om innan...
:-)
Användarvisningsbild
av epostaren
Har haft min V60 T5 i många år och njuter varje gång jag använder den, så din far har kanske rätt om sig själv, men inte om mig. Varför skulle du och din far över huvudtaget ha någon inverkan på min glädje förstår jag inte, det får stå för dig. Nej, det är roligare att ha bilen än att gå och längta, fast längtan är inte så dum den heller. Du gör din resa och jag gör min…
av MaverickJS
oldtimersmc skrev: lör 12 apr 2025, 20:56 Tog första långturen men fruns v60t6 my24 (exakt ett år och 1400mil) maxutrustad åkte djävligt snålt men många stopp och först på ren el9.7mil sen så fattar jag noll.
Åkte 18.8mil sen står det 2.6L/100km Vad fan menar de? har den dragit 0 26Lmil? eller är det 2.6 när man adderar el sträckan på 9.7 mil...
Den har dragit 2,6l/100km i sitt över hela distansen.
Så säg att du kör 90km på el och 10km på bensin med specifik förbrukning på 10l/100km kommer bilen visa total förbrukning på 1,0l/100km som genomsnitt för resan.
av oldtimersmc
epostaren skrev: sön 13 apr 2025, 13:31 Har haft min V60 T5 i många år och njuter varje gång jag använder den, så din far har kanske rätt om sig själv, men inte om mig. Varför skulle du och din far över huvudtaget ha någon inverkan på min glädje förstår jag inte, det får stå för dig. Nej, det är roligare att ha bilen än att gå och längta, fast längtan är inte så dum den heller. Du gör din resa och jag gör min…
Föstår att du inte förstår...
av oldtimersmc
Landade på 0.36 i bensin och 9.5 mil på el vilket är helt ok för en maxad v60 med stor hund där bak och två vuxna fram...
Problem med Carplay Senus

Ibland får telefonerna uppdateringar som int[…]

Har du en MAP-givare gömd bakom kylarens &o[…]

För mycket camber 940.

Ställbara topplagringar och bygga om fjä[…]

Felsökning av vattenpump

Är där inget glapp eller oljud är d[…]