Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 246
Erik Å skrev:Det börjar vara rätt bra betalt att meka själv :-D
Jäklar, ditt tips hade jag missat..blir till att skaffa lödstation :-D
Användarvisningsbild
av lennarte
Just bromsarna är väl en sak där utvecklingen stått still. Styrutrustning med ABS och annat som hjälp har ju rusat iväg, men själva hårdvaran är den samma som Citroën presenterade 1955. Följdes under följande år av Jaguar, Mercedes och några till "lyxmärken". Men blev "allmänt" först i mitten av 1960 talet med Renault 10 och Volvo 144. Den senare hade även ett (för den tiden) avancerat 2-krets bromssystem.
av Ayad
Bilia erbjud ett byte på 1100 kr när dem ändå skulle utföra service på min bil. Kändes lite bättre, gick med på det och nu är det fixat.
av Wisiano
Om du bor i Göteborg så kan jag rekommendera Biltjänst i Landvetter. Tidigare Volvo Aukoririserad och duktiga inom Volvo. Byte bromsvätska för kostar 760 kr. Dessutom mycket billigare än Bilia/Volvo. De utför Volvo service men du får ej assistans på köpet då de inte är auktoriserade längre.
av Kermit75
Om ni har serviceavtal så kolla vad som ingår, i mitt står byte av bromsvärska vid behov. Även kupefilter ingår i avtalet
230fk går snålt

Ja jag hade den tanken med så ska testa dett[…]

Påställning/besiktningsfråga.

som @Lövet skrev. vem som helst kan besikta. […]

Växellådan behöver inte vara d&a[…]