Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Cokeisit
Jag har lämnat in min bil för åtgärd. De kunde inte hitta något fel men bytte ändå torkarna, hela inte bara gummit.

Efter det jag jag varit uppe i fjällen igen och på nätterna var det tvåsiffriga minusgrader. Vid hemresan var det -5 och torkarna fungerade felfritt även efter en stunds körning och extra kyleffekt från vinden. Tidigare kom det inget vatten vid -1.

Det slog mig att jag aldrig testade att starta om infotainmentsystemet. Det kan vara så att uppvärmningen styrs av den.

För att felsöka lite. Vad har ni andra haft för spolarvätska?

Jag har haft färdigblandad från Biltema ner till -18 ska den klara. Kört med den i hur många år som helst men det verkar vara en ny underleverantör nu. Dessutom hade jag hällt i en flaska tershine repel för bättre avrinning men jag hade fyllt på ny spolarvätska efter det så det fanns inte mycket kvar i blandningen.

Misstänker dock att omstarten av infotainmentsystemet är den riktiga lösningen på problemet.
Användarvisningsbild
av Erik Å
Köp Biltemas koncentrerade i stället, då kan du ju själv anpassa blandningen till temperaturen..
50/50 till fjällturen, det ska fixa -30 utan problem :-) I söder duger vanligtvis 1+3 eller nåt sånt. Om det inte blir vargavinter..
Blir billigare än färdigblandad :party:
Reparera Garo motorvärmare

Vill bara tacka för ditt tips. Nu har jag spa[…]

960 -97 skramlande ljud

Vet inte exakt hur det ser ut på 960. Men p&[…]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Ok då.. Volvo Trollhättan gjorde ett […]

Här är en video på valnötsbl&[…]