Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvov60b4
Testar en länk som inte borde expirea efter 24h: http://sndup.net/w26j4

Rejmes bytte staget till ett tjockare i hopp att det skulle åtgärda detta, men ljudet kvarstår. Om än något bättre. Så det verkar helt enkelt vara en produktegenskap på den motorn.
Men inget farligt att köra med, endast missljud vid kallstart.
av III
Hm, fick en idé. Det borde vara vibrationer mellan stag och länka. Om man tar bort staget och lägger på rikligt med kopparpasta och återmonterar borde ljudet försvinna, på köpet förebygger man framtida kärvning.
av Meizu
volvov60b4 skrev:Testar en länk som inte borde expirea efter 24h: http://sndup.net/w26j4

Rejmes bytte staget till ett tjockare i hopp att det skulle åtgärda detta, men ljudet kvarstår. Om än något bättre. Så det verkar helt enkelt vara en produktegenskap på den motorn.
Men inget farligt att köra med, endast missljud vid kallstart.
Tack! Låter ungefär likadant som min. Något mindre rassel på min men har väl också med vilken miljö man lyssnar på ljudet.

Får nog leva med det.
av volvov60b4
Idag ringde Rejmes och meddelade att de ville byta turbo på bilen, efter rapport som skickats till Volvo. Så vi håller tummarna att det löser problemet :-)
Användarvisningsbild
av ShogunX
Det låter lovande att de har riktat in sig på turbon och inte benämner missljudet som en produktegenskap.

Till de med bilar som inte omfattas av någon form av garanti kan wastegate samt grenrör vara ett första steg att undersöka. De delarna har ibland lidit av svårare åkommor som sprickor och förslitningar men även enklare sådana där skruvar har behövt justeras.
Reparera Garo motorvärmare

Vill bara tacka för ditt tips. Nu har jag spa[…]

960 -97 skramlande ljud

Vet inte exakt hur det ser ut på 960. Men p&[…]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Ok då.. Volvo Trollhättan gjorde ett […]

Här är en video på valnötsbl&[…]