Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ShogunX
Jag tror det är en lågprioriterad åtgärd från Volvos håll. En MY23 såg ut exakt som min i dörrgången. I mitt fall förbättrade dock listen situationen. I övrigt kan jag tycka att designen själva dörren har inte faller mig i smaken rent utseendemässigt.
Användarvisningsbild
av LazerHawke
ShogunX skrev: mån 24 jun 2024, 19:32 Jag tror det är en lågprioriterad åtgärd från Volvos håll. En MY23 såg ut exakt som min i dörrgången. I mitt fall förbättrade dock listen situationen. I övrigt kan jag tycka att designen själva dörren har inte faller mig i smaken rent utseendemässigt.
Det är rent fördjävligt att dom inte lägger större vikt på den missen med tanke på att dom tar bra betalt för grejerna i övrigt :-(
Användarvisningsbild
av ShogunX
Gjorde lite efterforskningar när det begav sig och andra bilmodeller med samma dörrdesign verkar i olika utsträckning dras med liknande problem; exempelvis Audi Q7, några Ford-modeller och Porsche Panamera. De hade främst problem med samma smuts och ibland även med rent läckage in i kupén på grund av lister som lossnar.
Användarvisningsbild
av LazerHawke
ShogunX skrev: mån 24 jun 2024, 21:09 Gjorde lite efterforskningar när det begav sig och andra bilmodeller med samma dörrdesign verkar i olika utsträckning dras med liknande problem; exempelvis Audi Q7, några Ford-modeller och Porsche Panamera. De hade främst problem med samma smuts och ibland även med rent läckage in i kupén på grund av lister som lossnar.
Hmm ja det låter ju mindre bra men men bara gilla läget :bored:
av BHH
Kör man som jag mycket på dammiga grusvägar är det ett stort problem med otäta bakdörrar. Att Volvo inte bryr sig om det är ett ä nu större problem. Hade jag vetat om det hade jag behållit min XC60 MY14. Har testat med diverse gummilister men det blir inte helt tätt.
av Alex191
Hej!

XC60 T6 R-Design är ett riktigt trevligt val, särskilt för en liten familj. Bra motor, sportig utrustning och gott om utrymme för både bebis och hund. Priset verkar ligga rimligt för miltalet, men kolla servicehistoriken noga och provkör för att känna efter. Bränsleförbrukningen kan vara lite högre, men annars känns det som ett stabilt val. Lycka till!

I dag fungerade det någon timme för att[…]

Stötdämpare bak

Om du meckar dit något som är lite anno[…]

I dag fungerade det någon timme för att[…]

Martins S90-98

Då har bilen fått vandra vidare, jag h[…]