Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
ThorHammer skrev: fre 07 jun 2024, 08:04 Om man valt nappaläder får man orrefors.
Okej..
av Camelen
På tal om besparingar, har en ultimate V60 23:a och det känns så satans fattigt med växelspak och ratt i syntetmaterial samt avsaknad av huvisolering. Solskydden ska vi inte ens snacka om, man får ju för fan eksem när man tar i dem. Hade en momentum 21:a tidigare med blond city weave-klädsel med läderratt och även växelspak i läder. Dessa inskränkningar maskerar man som "miljöbesparingar" men självklart handlar det ju givetvis om marginaljakt. Gillar ju bilen i övrigt och får nu ha den ett par år till men har i princip redan ställt in mig på en BMW laddhybrid som nästa bil, är ju på g nu i nya modellen. Djävligt synd att man schabblar bort bilar som i grunden är riktigt fina. Mig har de också schabblat bort som sagt. Jag menar man går två snäpp upp från momentum till ultimate och sitter och retar sig på

Kan bara hålla med. Plast ratten stör mig dagligen. Volvo smygsnålar in varje år för att spara några kronor per bil. Att plastskiten är för miljön tror jag inte en sekund på att Volvos ledning bryr sig om., utan Volvos ledning har blivit giriga. Nu när man inte kan få riktigt skinn i bilen så blir nog denna Volvo den sista (efter 38st). Vägrar sitta på plastsäten och tyg är inget alternativ med tre barn och hund, vill man det så kan man köpa överdrag på Biltema.
av UnleashFusion
StefanN skrev: fre 14 jun 2024, 09:23 Nån som har nr på dom fästena till isoleringen? Antar att dom inte följer med?
är inte säker om det är nr2: https://www.volvopartswebstore.com/show ... t=12577136

denna sida är riktigt bra: https://www.carid.com/2024-volvo-v60-ho ... 73050.html nämner varje komponent med artnummer. funkar för alla volvomodeller.
Användarvisningsbild
av LazerHawke
StefanN skrev:Beställde en isolering nu, lika bra då det såg naket ut utan.
vart kan man beställa? :-)
Den stora annons-tråden

Dyrt med bromsar, 175 000:- och det är halva […]

Behöver jag byta belägg och skivor?

Håller med, det räcker att typ ko[…]

Över ett helt år kan du spara massor me[…]

Några fler som har erfarenheter av det nya G[…]