Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det saknas ju massor. Det går ju inte ens att ställa in automatisk parkeringsbroms när man parkerar? Sedan fungerar inte funktionerna.

Det är ju helt otroligt att Volvo säljer skitsystemet och skyller på skoskav. Vi borde alla reklamera våra bilar.

Detta är lite utdrag med min konversation med Volvo support.
IMG_0544.jpg
IMG_0544.jpg (1 MiB) Visad 4367 gånger
IMG_0544.jpg
IMG_0544.jpg (1 MiB) Visad 4367 gånger
Bilagor
IMG_0542.jpg
IMG_0542.jpg (489.5 KiB) Visad 4367 gånger
Automatisk parkeringsbroms går alltid på när jag kör? Skicka destination gör jag med Maps i mobilen. Fader får man tyvärr leva med. Automatiskt energifördelning fixade sig efter att jag rensade cache. Håller med om att det är krångligt, jag har inte haft större problem förräns efter 3.0.3, även efter att dem uppdaterat till 3.1.9 har jag haft jobbiga buggar. Jag var okej med det innan nya "stora" uppdateringen men efter har det varit riktigt jävla jobbigt.

För några dagar sedan var bilen inne på verkstaden igen och då återställde dem den helt och nu känns det mycket snabbare framför allt och jag har inte haft några buggar förutom att mina ljudinställningar ibland hoppar ur förräns jag går in i inställningar och trycker på den. Får se hur länge det håller...
Jag har typ glömt bort Sensus vid det här laget. Kan inte påstå att jag saknar det. Något jag inte saknar från Sensus är att man behövde dutta två gånger för att få i drive från backen. I Googles bilar räcker det med en lite mer bestämd dutt. Skitsak men störde mig jättemycket på den detaljen på den gamla V60 CC. Det jag kan sakna något är en mer utpräglad android auto funktion. Det är inte riktigt samma sak med Googles infotainmentsystem.

Visst är det en hel del konstiga buggar i Google mem överlag tycker jag ändå att det är bättre. Snabbare och snyggare.
Loggar du in på volvocars och går på körjournal får du fram förbrukning i liter exakt samt även elektrisk förbrukning och regenerering. Varför detta inte syns i appen är ett mysterium.
Robbi skrev: lör 27 jul 2024, 05:24 1. Automatisk parkeringsbroms. Det sägs gå in ”automatisk vid lutning” men vem vill chansa? Rena stenåldern.

2. Reselogg med förbrukning.

3. Faderreglage till Harman kardon och massa andra inställningar till ljudsystemet.

4. Skicka destination till bilen.
Wsemme skrev: sön 28 jul 2024, 08:21 Loggar du in på volvocars och går på körjournal får du fram förbrukning i liter exakt samt även elektrisk förbrukning och regenerering. Varför detta inte syns i appen är ett mysterium.
Intressant, hur loggar man in volvocars via en pc och ser data för sin bil? Provade och loggade in men kan där endast ändra lösenord och personlig information?
Något jag saknar riktigt mycket med Google systemet är zoom på backkameran mot dragkroken. Den var riktigt bra i Sensus. Sedan är det ju helt värdelöst och farligt att man måste in i menyn för att ändra körläge, bättre förr. Ljud kontrollen i Google bilen är totalt meningslös som den är utformad idag, tänker att det är i klass med en billig mopedbil. Att man inte kan wifi dela är riktigt dåligt.
Jag har kört via mobilen, loggar in i Volvo Portal väljer min bil sen scrolla ner så finns körjournal som femteval. Där ser du allt :-)

Gäller xc60 med Google.

Får enligt nedan info plus vart resan gått.

Avstånd
138,1 km
Varaktighet
1 tim , 31 min
Bränsleförbrukning
11,8 Liter
Elförbrukning
6,4 kWh
Elektrisk regenerering
6,2 kWh
Vägmätare

LJN skrev: sön 28 jul 2024, 18:54
Wsemme skrev: sön 28 jul 2024, 08:21 Loggar du in på volvocars och går på körjournal får du fram förbrukning i liter exakt samt även elektrisk :-) :-) förbrukning och regenerering. Varför detta inte syns i appen är ett mysterium.
Intressant, hur loggar man in volvocars via en pc och ser data för sin bil? Provade och loggade in men kan där endast ändra lösenord och personlig information?
Har försökt utan framgång? Har du någon webbadress man ska logga in på?

Hade varit schims hade tryck varit i stort sett li[…]

20250712_195033.jpg Skaffat mig en ny lampa p&a[…]

D4 VEA dricker olja

Kör 5w-30 nu har räknat ut med gapet p&a[…]

Carplay trådlöst?

Denna köpte jag, fungerar utmärk, ko[…]