Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Min ser också ut att vara tillverkad i Torslanda. Får ta detta med min PST när nästa "större" problem uppstår. Google operativet med så många försämringar jämfört med Sensus så ångrar jag valet av en ny Volvo. Var helt för godtrogen/naiv och litade på Volvos varumärke mm. Och jag är nog inte ensam om detta. Har redan börjat och titta på alternativ som MB, Audi och BMW, även om prislappen är något högre så får jag ta detta.
LJN skrev:Min ser också ut att vara tillverkad i Torslanda. Får ta detta med min PST när nästa "större" problem uppstår. Google operativet med så många försämringar jämfört med Sensus så ångrar jag valet av en ny Volvo. Var helt för godtrogen/naiv och litade på Volvos varumärke mm. Och jag är nog inte ensam om detta. Har redan börjat och titta på alternativ som MB, Audi och BMW, även om prislappen är något högre så får jag ta detta.
Förstår dej , efter ett tiotal nya Volvo så har det bara gått utför med kvalitén mm och någon ny kommer det inte att bli!
leiwi skrev: lör 15 apr 2023, 19:41
efter ett tiotal nya Volvo så har det bara gått utför med kvalitén mm och någon ny kommer det inte att bli!
Håller med om kvaliteten, i stort sett. Jag har kört Volvo sen 1979 med några ”snesteg”. Jag återkom till Volvo för de var så bra (förr). Nästa gång det blir bilbyte ligger inte Volvo lika bra till längre. De är absolut inte dåliga anser jag men konkurrenterna kan vara nog så bra skulle jag tro. Tiden är slut för min del när Volvo var ett tryggt och ibland självklart val. När man som mig tycker min förra V70 MY14 egentligen var minst lika bra och i vissa avseenden bättre än den V90 MY22 jag åker i idag är nåt lite skevt. Har haft en del nya V70 och det var nog då Volvo låg på topp tycker jag nog. Förr tala produkten, Volvon, för sig själv, det var folkhemsbil och många Svensson hade råd skaffa en ny. Sen har en Volvo varit tjänstebilsförarnas självklara val under lång tid, men vete katten om det är det längre på samma sätt. Förr hörde jag inte Volvo prata om att de var premiumbil eller liknande, de hade ett grundmurat rykte om sig att bygga bilar av bra kvalitet och de hade innan SPA-plattformen bra rostskydd.
Vi får väl hoppas nästa generation Volvo elbilar blir en ”hit”. Dock EX90 är inget som tilltalar mig alls. Hoppas de mindre blir mer tilltalande. För egen del hoppas jag det kommer en Volvo kombi elbil (på ny plattform) men eftersom kombi verkar lite ”ute” sen en del år undrar man om det kommer nån. Men det är inte lika självklart det blir en elbil nästa gång det skall bytas bil för min del som jag tidigare var inställd på. Jag är rätt nöjd köra laddhybrid. Några nya laddhybrider lär det väl inte komma från Volvo, nya modeller blir väl endast el om jag fattat Volvos planer rätt för framtiden.
Man skall nog ge alla en andra chans, bara för man skaffat en bil man inte är så jättenöjd med kan det komma bättre bilar från samma tillverkare. Jag hoppas Volvo har en bil som passar mig vid nästa bilbyte. Om inte får det bli ett annat bilmärke.
Senast redigerad av 1 bem, redigerad totalt 0 gånger.
LJN skrev:Min ser också ut att vara tillverkad i Torslanda. Får ta detta med min PST när nästa "större" problem uppstår. Google operativet med så många försämringar jämfört med Sensus så ångrar jag valet av en ny Volvo. Var helt för godtrogen/naiv och litade på Volvos varumärke mm. Och jag är nog inte ensam om detta. Har redan börjat och titta på alternativ som MB, Audi och BMW, även om prislappen är något högre så får jag ta detta.
Jag insåg för drygt ett år sedan att Volvo gått in i en återvändsgränd med Google-systemet. Då hade det gått nästan två år utan att mycket hänt med det systemet. Tråkigt som bara den, jag gillar ju Volvo egentligen!

För mig blev det för drygt ett år sedan en beställning av en Mercedes EQB, i samma storleksklass som min gamla XC60 Classic från 2017.
Sex veckor med EQBn nu och jag stortrivs. Enda kravet jag hade var att det skulle vara en helelbil, så då tittade jag på XC40. Lånade en en dag och insåg att den bilen inte skulle göra mig nöjd.

Är det ägarna, Geely, som är bromsklossen eller varför får dom inte fram en fungerarande bil? Hela bilen är en betaversion, enligt mig. :-( :sick:

Du får ut och prova vad marknaden har som kan passa dig. Jag är i alla fall mycket nöjd med mitt val. Tesla visade sig inte heller vara något för mig. Kunde blivit en Kia EV6 men jag gillade Mercedesen bättre. :-)
Volvo xc90 2017 d5 R design

Tack för hjälpen.

V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,fel[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]

Fel efter byte VVT

Hej! Har du återfjädrande drev? Tä[…]