- lör 15 apr 2023, 23:19
LJN skrev:Min ser också ut att vara tillverkad i Torslanda. Får ta detta med min PST när nästa "större" problem uppstår. Google operativet med så många försämringar jämfört med Sensus så ångrar jag valet av en ny Volvo. Var helt för godtrogen/naiv och litade på Volvos varumärke mm. Och jag är nog inte ensam om detta. Har redan börjat och titta på alternativ som MB, Audi och BMW, även om prislappen är något högre så får jag ta detta.
Jag insåg för drygt ett år sedan att Volvo gått in i en återvändsgränd med Google-systemet. Då hade det gått nästan två år utan att mycket hänt med det systemet. Tråkigt som bara den, jag gillar ju Volvo egentligen!
För mig blev det för drygt ett år sedan en beställning av en Mercedes EQB, i samma storleksklass som min gamla XC60 Classic från 2017.
Sex veckor med EQBn nu och jag stortrivs. Enda kravet jag hade var att det skulle vara en helelbil, så då tittade jag på XC40. Lånade en en dag och insåg att den bilen inte skulle göra mig nöjd.
Är det ägarna, Geely, som är bromsklossen eller varför får dom inte fram en fungerarande bil? Hela bilen är en betaversion, enligt mig.
Du får ut och prova vad marknaden har som kan passa dig. Jag är i alla fall mycket nöjd med mitt val. Tesla visade sig inte heller vara något för mig. Kunde blivit en Kia EV6 men jag gillade Mercedesen bättre.

Kör nu: Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart. (Helelbil 66,5 kWh batteri).
Sålda VOLVO: XC 60 T5 Aut Classic Summum -17, Amazon -68, 142 GL -72, 142 DL -73, 245 GL -82, 745 GL -90, 945 SE -97, V60 T3 -12
Sålda övriga: Runt 30 olika bilar.
Solceller 12,6 kWp Batteri 15kWh