Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Qualia
Hade Samma fel på min, kostade mig 1700kr att åtgärda felet, när garanti hade gått ut.
Tyvärr måste du åka till en auktoriserad Volvo verkstad, så de kalibrerar om ljuset tog ca 30min.
av Favazza
Qualia skrev:Hade Samma fel på min, kostade mig 1700kr att åtgärda felet, när garanti hade gått ut.
Tyvärr måste du åka till en auktoriserad Volvo verkstad, så de kalibrerar om ljuset tog ca 30min.
Ah. Lät ju ändå rimligt. Var rädd för att det handlade om ny stålkastare typ (något mekaniskt).
Har som sagt varit inne, men de kunde inte se vad felkoden var så hade behövt hålla den en dag för test...
av Favazza
Hämtade ut bilen igår.
De hittar inget felmeddelande (vet inte om det är raderat av förra verkstaden), så inget är gjort. Ny mjukvara kunde lösa det då alla styrenheter nollställs, men kunde inte se att det fungerade igår kväll. Det får nog vara så när ingen vet vad det är och det inte verkar vara ett känt problem hos Volvo som kan ha sina kampanjer för att lösa kända fel.
av Favazza
bem skrev:Vore det inte vettigt som nån gjorde, kalibrerar om ljuset?
Kanske. Nämnde det för teknikern men han sa att eftersom det inte finns några felkoder så var det svårt att göra något.
Jag får ha lite koll till och sen se om jag tar tag i det igen.
Hej någon som har nått svar om kurvljusen. har åkt på medelandet nu. är ett vanligt fel på volvo spa är andra bilen på 2 år
nu som detta medelande kommer. hade det på min xc60 t5 2018 volvo nybergs tog in bilen för kamremsbyte och bad om uppdatering av programvaror i bilen men inga program uppdaterades. men mekaniker visade mig att det fanns uppdatering på ljusen.tog in bilen igen för programering av applecarplay och uppdatering av program vararor ,men ingar uppdateringar gjordes igen. bilen till verkstad igen efter att ratt låset gått sönder bad dom kolla på felkoder på ljuset och nån lösning.dom läste ut det jag konstaterade och inte mer , nått kabelbrott. skulle boka in till nån kille som kollar kablarna för 2000kr i timmen :-o då gav jag fan i det och sålde bil fan. notera att den va fyra år med ljus problem,bilen nu är fyra år fast en v60 t8 med samma problem. jag sålde xc60 t5 2018 till en volvo firma och dom sa inget om problemet antar att det bara va en uppdatering som gjordes och det va därför jag inte fick det dom tre gånger jag bad om det på nybergs. allt för tjäna mer pengar på sina ali express bilar. dom som säger att detta inte är vanligt fel har fel .google och andra sökmotorer är betalda av företagen för att ta bort alla utlägg av fel eller åtgärde av felen ,så vi vanliga människor ska bli fattigare.... garranterar att det finns antal tusen som har detta fel i världen , men ingen info om problem finns att finna . inte ens här finns svaret för ingen skriver vad som gjordes......
Användarvisningsbild
av S65D
Pinsamt fel så klart och så klart är fler påverkade än de som skriver om det på internet. Anledningen till att ingen skriver hur det blir löst är antagligen för att ägarna gör som du, byter bil, eller får det temporärt fixat och sen byter bil. Min bekanta med problembilen har fått det ”fixat” tre gånger. Vad som görs är en kalibrering som håller i 6 månader.
Fick du betala för kalibreringen med så är det ju helt sinnerssjukt. såg att nån betalat 1700kr måste finnas nån sorts goodwill eller åter tagande av felaktig produkt. la ut runt 10000kr på ratt lås som gick sönder och felkods avläsning som inte gav nått rattlås är också ett vanligt problem volvo har men där fanns ingen goodwill :-( . och det konstiga är att inget händer mellan åren samma fel återkommer och vi betalar för få en hel bil. :sick:
men skurkarna
av UECSJ
Fick också samma felmeddelande till och från, till slut larmade det varje gång vid start så verkstaden felsökte och hittade ett fel i lyktan som då byttes på maskinskadegarantin. Kostar 17-18k annars...
min larmar varje gång och det från första början. ska ta det med försäkringen jag har gosafe premium på bilen plus glappande backkamera och lite annat som verka va knasigt.
konstigt att volvo håller på så här, erkänner inte att det är fel på dom och åtgärda felet så kunderna bli nöjda. dom har garranterat fått ljusen för halva priset pågrund av felen där av
så tar dom inte bort dom från produktion. sen har dom mage att ta betalt för en tillfällig lösning som borde ligga i servicen så kan kunden kan använda ljusen till 100% i 6 månader bättre än inget.eller ännu bättre fixa problemen så kunden bli 100% nöjd.nått ansvar måste ligga hos biltillverkarna. volvo cars skrev till mig och frågade om jag va nöjd med min bil efter 100dagar gissa vad jag skrev , skrev som det va och vad jag tyckte. sista frågan va om det va ok att ringa upp mig, ja skrev jag få se om dom återkoppla och vill höra vad jag har att säga :-)
960 -97 skramlande ljud

Vet inte exakt hur det ser ut på 960. Men p&[…]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Ok då.. Volvo Trollhättan gjorde ett […]

Här är en video på valnötsbl&[…]

Vilken mjukvara har ni?

Snart så