Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

perhall skrev:Bra info, har haft samma problem flera gånger men verkstan har aldrig sagt att det inte går att fixa... den är där nu, får kolla när jag hämtar den
När var din uttagen? Hör gärna av dig om vad de säger hos dig!
Förvånad, jag har läst att "Startbatteriet" laddas automatiskt när Hybridbatteriet laddas. Upphör den laddningen när Hybridbatteriet är fulladdat? Läs text i denna länk:
https://www.volvocars.com/se/support/ma ... om-eldrift
LJN skrev:Förvånad, jag har läst att "Startbatteriet" laddas automatiskt när Hybridbatteriet laddas. Upphör den laddningen när Hybridbatteriet är fulladdat? Läs text i denna länk:
https://www.volvocars.com/se/support/ma ... om-eldrift
"Bilens startbatteri laddas när laddning av hybridbatteriet sker"
När batteriet är fullt, sker ingen laddning.
Är detta ett "verifierat" generellt fel? Isåfall är det ett anmärkningsvärt fel att funktion/mjukvara passerat utprovning och test mm.
Men TS problem är: " - Vi har pratat med Volvo, Det är ett inbyggt fel i ALLA Recharge "long range" Laddkabeln kan inte vara ansluten till bilen längre tid än 24 timmar annars laddas 12V batteriet ur, Volvo jobbar med problemet men det finns ingen tidsplan för åtgärd"
LJN skrev: ons 02 nov 2022, 14:26 Men TS problem är: " - Vi har pratat med Volvo, Det är ett inbyggt fel i ALLA Recharge "long range" Laddkabeln kan inte vara ansluten till bilen längre tid än 24 timmar annars laddas 12V batteriet ur, Volvo jobbar med problemet men det finns ingen tidsplan för åtgärd"
Men det kan inte vara i alla Recharge med stora hybridbatteriet. Vissa bilar tydligen, varav trådskaparen har en av de drabbade bilarna. Folk har ju t.ex. i denna tråd rapporterat att de inte är några såna här problem i deras Volvo Recharge (med stora hybridbatteriet).
Låter inte kul alls. Hoppas det löser sig för er med problemet!
Vi har inte upplevt det där på vår V90 T8 med stora hybridbatteriet som är uttagen i mars. Den har garanterat stått med laddkabeln ansluten i flera dagar i sträck
Jag har visserligen haft problemet flera gånger, men det är inte så att varje gång en Recharge med stora batteriet står mer än två dygn är den omöjlig att starta... så TS budskap är tillspetsat. Det kan vara så att den inte går att starta...
Har haft samma problem med min v60 recharge My22. Kör långa sträckor men batteri dör om man låter laddkabel sitta i, och enligt tekniker så måste den tas bort när bilen är fulladdad. Omöjligt att efterleva i praktiken. Bilen är inte färdigutvecklad och vi är testförare. Volvo sätter för stor tilltro till att fortlöpande kunna uppdatera bilarna på distans tror jag.

Tjenare, Jag har en V70 -08 där gummilisten […]

Letade efter skramlande ljud under bilen. Kommer t[…]

Motorn har säkert lossnat från oket, ha[…]

Volvo xc90 2017 d5 R design

Hej allihopa! Jag har köpt en xc90 2017 d5. V[…]