- ons 07 sep 2022, 20:29
Brevet du fick hem är för 1år och jag skulle tro att multiremmen ingår i det priset på 9000mil, därav den högre månadskostnaden, kör du på 3år till sjunker förmodligen månadskostnaden iom att du slår ut hela beloppet på 36mån, och sedan år 6 blir det Nice price service.
Men som svar på frågan, kostnaden är detsamma och du tecknar ett år el betalat när du ska serva den, förutsatt att du fortsätter att köra samma sträcka, jag kör ganska precis 1700-1800mil per år och har så gjort i 12år nu.
aikputte skrev:Min V60 2020 Diesel har gått 6800 mil och jag ska ha min sista service snart innan mitt serviceavtal går ut.Det blir aldrig dyrare att ha ett avtal än att betala varje gång, varierar säkert men här i stan på Bilbolaget får du 10% i rabatt + lånebil på serviceavtal. Jag är inne på år 7 och brukar ta 3år i stöten, betalar fortfarande 306kr i månaden 1800mil/år
Med tanke på min körning nu betalar jag 450kr per månad för serviceavtal.
Nu har jag fått brev att om 3 veckor kommer mitt avtal kosta 627kr per månad om jag vill förlänga den.
Då frågar jag er experter här om det är värt det eller om jag ska betala servicekostnaden när jag väl servar den för jag kommer fortfarande serva på Volvo?
Det känns som jag oftast kommer betala för mycket per år för vad jag får eller har jag fel?
Kan någon här informera mig vad jag kommer få i serviceavtalet som jag inte får om jag betalar varje gång och vad brukar kommande servicar ungefär kosta?
Jag kommer troligen behålla bilen 2-3 år till är jag ganska säker på.
Brevet du fick hem är för 1år och jag skulle tro att multiremmen ingår i det priset på 9000mil, därav den högre månadskostnaden, kör du på 3år till sjunker förmodligen månadskostnaden iom att du slår ut hela beloppet på 36mån, och sedan år 6 blir det Nice price service.
Men som svar på frågan, kostnaden är detsamma och du tecknar ett år el betalat när du ska serva den, förutsatt att du fortsätter att köra samma sträcka, jag kör ganska precis 1700-1800mil per år och har så gjort i 12år nu.
ROCKING A DUCK WITH A GRINING FACE ON A BLUE BIKE WITH STRAWBERRYS