Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lockis
LJN skrev: sön 20 mar 2022, 13:03 Men, om det är köldgrader ute så är väl bränslevärmaren i gång? Och värmer inte den hela kylvätskevolymen för både bensinmotor och kupevärmarpaket? Eller är vätskevolymerna skilda system numera? Sen har jag en fråga till, hur är AC systemet konstruerat? Hur drivs den är när ren eldrift används kontra när bensinmotor används? Mycket frågor blir det.....

Förr gjorde man väl det. Men idag när det ska komma elvärmare är jag desto mer osäker.
av Star123
Någon som fått ner denna via OTA ännu?

Uppdateringar i mjukvaruversion 2.0

Android R. Det här operativsystemet inkluderar nu ny funktionalitet och nya appkategorier.
Funktionalitet i bilen:
Förbättrad startsekvens för OTA-uppdateringsinstallationer.
Växling av profiler stör inte längre navigeringsvyn på förardisplayen.
Stabilitetsförbättring av ljudanläggningen.
Stabilitetsförbättringar av klimattimers.
Förbättringar av radiomottagningen.
Stabilitetsförbättringar av kameraapplikationen.
Korrigering av fel i parkeringssensorn.
Förbättrat avstängningsbeteende för centerdisplayen när bilen låses.
Mobilappfunktionalitet:
Stabilitetsförbättringar av låsstatusen.
Förbättrad noggrannhet för visning av laddningsstatus och batterinivå.
Mer frekventa klimatstatusuppdateringar.
Justeringar av drivlinans optimering.
av henrikk
Jag har ännu inte fått v1.10 än till min XC60 my22. Vilken version ligger ni andra på just nu? Min bil uppgraderades till 1.9 innan leverans.
av DennisE
henrikk skrev:
DennisE skrev: ons 30 mar 2022, 06:55 Jag har v1.10 sedan sportlovet(V9) för min del.
Intressant, levererades bilen med 1.10 eller fick du den som en OTA uppdatering?
Ja jag fick den infon under min skidresa till Idre sen blev det uppdatering när jag kom fram och stängde ner bilen.
av henrikk
Intressant. Jag kört visserligen inte så långa sträckor till vardags så det kanske är anledningen till varför jag ännu inte fått notis om att det finns en uppdatering. Lite dåligt i så fall kan man tycka. Hantering av partiell nedladdning är ju inget nytt direkt.
Användarvisningsbild
av bem
henrikk skrev: fre 01 apr 2022, 10:29 Intressant. Jag kört visserligen inte så långa sträckor till vardags så det kanske är anledningen till varför jag ännu inte fått notis om att det finns en uppdatering. Lite dåligt i så fall kan man tycka. Hantering av partiell nedladdning är ju inget nytt direkt.
Notisen kommer nog utan du behöver köra (i Volvo Cars appen finns notiser man får om bl.a. mjukvaruuppdateringar om man aktiverat att man vill ha notis om det i appen).

När väl mjukvaran finns för din bil är det två stegsraket, nedladdning och sen installation, som beskrivs via länken nedan hur det funkar. Det är partiell nedladdningsfunktion när väl mjukvaran finns tillgänglig till din bil, så även om man kör kortare sträckor skall nedladdningen kunna ske då vid varje körning tills mjukvaran är helt nedladdad.
https://www.volvocars.com/se/support/la ... he-air-ota
av LJN
Har nu fått offert på en XC60 laddhybrid MY2023 och fick uppgiften att laddningskapacitet är 3,7kwh 1 fas 230 V max 16 A. Jag har en nyinstallerad laddbox Easee 22 kW i garaget, går den att använda för att ladda en ny XC60 laddhybrid? Det vore förnämligt om det gick att nyttja/belasta alla 3-faserna i fastigheten då jag bara har 16A som huvudsäkring?
av Lövet
LJN skrev:Har nu fått offert på en XC60 laddhybrid MY2023 och fick uppgiften att laddningskapacitet är 3,7kwh 1 fas 230 V max 16 A. Jag har en nyinstallerad laddbox Easee 22 kW i garaget, går den att använda för att ladda en ny XC60 laddhybrid? Det vore förnämligt om det gick att nyttja/belasta alla 3-faserna i fastigheten då jag bara har 16A som huvudsäkring?
Du kan använda boxen men den kommer bara gå på 1 fas. Det är bilen som begränsar, inte boxen. Så för full effekt kommer 16a krävas vilket lämnar 0 utrymme för annan förbrukning. Du kommer behöva ställa ner laddstyrkan eller säkra upp.

Säljaren som sålde på dig en 22kw box borde få en snigel på ögat, det kräver 32a huvudsäkring för att använda en sådan (plus övrig förbrukning). Hur tänkte han att den skulle vara rätt för dig?

Idag fick jag samtal av min mor att hennes front b[…]

Fälgar till V70- 2015 (diesel)

Fälgar från nyare Volvo (SPA) eller f&a[…]

B230F går fett

Det är relativt vanligt att bränsletryck[…]

Bakvagn V70 AWD _97

Ja , jag har sett den sprängskissen men jag v[…]