Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Härligt att det löste sig..
Tyvärr är det ofta att stolpar är urfunktion..
Men ännu värre om du har rent el bil och det är KÖ vid super laddare, när vissa är urfunktion..
Användarvisningsbild
av bem
Qualia skrev: tis 28 dec 2021, 21:46 Härligt att det löste sig..
Men ännu värre om du har rent el bil och det är KÖ vid super laddare, när vissa är urfunktion..
Där fick jag lite vatten på min kvarn. En av anledningarna jag än så länge är tveksam till en ren elbil. Kör laddhybrid f.n.
/Bo
Qualia skrev: tis 28 dec 2021, 21:46 Härligt att det löste sig..
Ja jag kan tänka mig att det är ett större problem med elbil.
Det jag irriterade mig mest på här var att allt såg ok ut. Inget felmeddelande eller ens att ”ägaren” stängde av dem eller gjorde dem obrukbara i appen. De ser fortfarande ok ut och fler än jag undrar vad som är fel och skapar osäkerhet…
Nu fanns det laddare några hundra meter bort men irriterande de första dagarna…
Användarvisningsbild
av bem
Xcwow skrev: tor 20 okt 2022, 20:22 Dickand
Vad fick du göra med din bil? Och vad kostade det att reparera?
Hoppas Dickland svarar.
Man kan få en indikation vad delen kan tänkas kosta genom att kika på vad beg. kostar på t.ex. Bildelsbasen:
http://www.bildelsbasen.se/?link=item&s ... d=50499672

Ovan en högspänningsladdare till en XC60 laddhybrid MY21. Ca 5 tkr beg. plus frakt. Då är den nog rätt mycket dyrare som ny reservdel. Sen tillkommer arbetskostnaden.
Men har man fabriksgaranti kvar på bilen så går all kostnad på den såklart.
Har man Maskinskadeförsäkring borde den väl täcka om bilens batteriladdare för hybridbatteriet gått sönder, kolla i villkoren till Maskinskadeförsäkringen eller ring försäkringsbolaget för besked om det täcks.
Senast redigerad av 1 bem, redigerad totalt 0 gånger.
dickand skrev: mån 27 dec 2021, 01:56 Har precis samma fel på min XC60 T8, dvs. laddindikatorn lyser gult och laddar inte när kabeln kopplas in i bilens laddintag. Har testat att ladda både med laddbox och i ”vanligt” 230 V uttag men får samma fel.

I appen står det att bilen är ansluten för laddning men laddas ej. Tittade även i bilens förardisplay när kabeln kopplas in i bilens laddintag och där står det att bilen är fulladdad trots att bilen har 0 % laddning!!
Hej.
Har samma problem som ni nämner i min V60 T8 , lyser gult och i display står det fullladat undrar hur löste ni det
Varför byta? XC60

Det spelar nog ingen roll vad andra tycker, du har[…]

Frihjul på generatorn som gett upp...?

Dagens Blocket Bilar.

Ojoj. Här har det hänt mycket och jag ve[…]

Bytt Tankarmatur 240 1986

Förpunpen ska väl gå kontinuerlig[…]