Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
Läge att förhandla sig till någon extranyckel innan man skriver på för nya Volvobilar framöver?
av RobbanH
Kan man inte ändra i CareKey-profilen när man öppnat med den vanliga nyckeln? Det är beskrivet så i manualen iallafall.
av Fattiglapp
Detta kan bli intressant. Jag har precis lagt en beställning på en mycket välutrustad V60 T6, givetvis med elstolar. Kommer höra av mig till säljaren i morgon och höra hur han ställer sig, får jag bara en nyckel anser jag mig inte ha fått vad jag beställt. Varken jag eller frun kommer acceptera att köra runt med den orange nyckeln som är ful och innebär begränsningar. Återstår att se om han lägger till en nyckel eller tar en avbeställning om det är möjligt.
av tomasaso
IMG_0226.jpg
IMG_0226.jpg (82.7 KiB) Visad 623 gånger
Så här står det i manualen för XC60 Recharge MY21. Får väl se vad jag får om 3 veckor när jag ska hämta bilen.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Lockis
Mailade min säljare. Får se vad han svarar. Gäller visserligen en v90 men bör väl rimligtvis vara standardiserat.
av Lockis
Det här med nycklar verkar vara svårare än memorera hela pi...
ÅF verkar inte ha någon aning. Volvo själva hänvisar till information som sen inte stämmer.
För min bil har man tagit bort informationen i manualen om vilka nycklar som levereras med bilen..

Aja, får väl se... I värsta fall får Sambon en orange nyckel. Vi brukar ändå använda samma profil. Men olika inställningar på sätet.
Användarvisningsbild
av poscarjr
Robbi skrev: ons 10 feb 2021, 20:52 Jaha, bara gilla läget. Det tråkiga är att det inte går att sätta profil på Carekey? Man måste beställa en extra och fan kostar de?

180 km/h? Bilen är väl ändå spärrad för det?
Nu har jag inte testat men Care Key ska vara hårt kopplat mot profilen "Care Key" där man ges möjligheten till begränsning av maxhastigheten. I övrigt ska det vara samma funktioner som för huvudnyckeln. Alltså i praktiken kan Care Key funka som den svarta.
av Lockis
Volvo skrev:Det innebär som du säger, att du får en fjärrnyckel.

Med vänliga hälsningar, Volvo Car Sverige
Blir inte klokare. Nu verkar inte care key ingå iheller. utan endast en fjärrnyckel och 1 aktivitets nyckel?
av Fattiglapp
Enligt Volvos egen information har de samma funktion utöver att man kan lägga begränsningarna. Längre ner på samma sida står det att profiler inte kan sparas utan hjälp av vanlig nyckel, dvs de är inte alls samma. Noll koll på sin egen konstruktion.

Jag mailar med min säljare som i dag skulle lägga beställningen till Volvo. Jag vill ha två riktiga nycklar. Care key i all ära, men vilken klant som helst, även en Volvoanställd, borde förstå att skall man spara är det care key som skall ryka, inte tvärtom
Användarvisningsbild
av poscarjr
Lockis skrev: fre 12 feb 2021, 14:07
Volvo skrev:Det innebär som du säger, att du får en fjärrnyckel.

Med vänliga hälsningar, Volvo Car Sverige
Blir inte klokare. Nu verkar inte care key ingå iheller. utan endast en fjärrnyckel och 1 aktivitets nyckel?
Förvisso en V90 CC men jag hämtade min igår och jag fick tre nycklar - svart, orange och "badnyckeln".

Yes det ingick på vparts! Dock ej lås

Går startspärren i så kommer den […]

Tror nog att det var cordsläpp på n&a[…]

Jag måste nog säga att jag inte rikti[…]