Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
Jag har efter mitt senaste inlägg nu testat i några dagar att bara köra Spotify-appen direkt i bilen och måste ju säga att den fungerar bedrövligt.
Startar jag den innan bilen fått mottagning så måste jag gå till annan källa och sen till Spotify igen för att det ska fungera.
Buffrar mycket och långsamt, kanske inte är så många sekunder men hoppa ett gäng låtar tills det kommer en bra, som brukar fungera sömnlöst i mobilen (som då är ansluten till bilens internet), är inte alls roligt.
av djelo
aikputte skrev: mån 23 nov 2020, 06:51
Det mest irriterande för mig är att jag kan lyssna på Spotify och få bra feeling som man säger, sen måste jag stänga av bilen för att tanka, när jag väl startat bilen igen så blir det anslutningsfel och måste hålla på och fippla i menyerna igen....
Du stänger av bilen när du tankar ???
Användarvisningsbild
av perin
Qualia skrev:Stänger alltid av bilen när jag tankar.
Oavsett bränsle.
De flesta stänger väl av motorn vid tankning..
Absolut. Om inte annat så finns ju bestämmelser om tomgångskörning.
av djelo
Här i Japan är jag nog undantaget som ibland stänger av, men bilen e fortfarande alltid på så AC kan köra...
Användarvisningsbild
av poscarjr
djelo skrev: lör 28 nov 2020, 23:02 Du stänger av bilen när du tankar ???
Har du aldrig kört bil i Sverige?

Utöver Sverige har jag själv kört bil i Spanien, Grekland, Thailand, Danmark och Norge. Körkort sedan 1986.
Kanske att jag sett nån tanka med motorn igång.
av Hemingway
Intressant fråga om att tanka med motorn igång. I Sverige är det ju väldigt ovanligt. Själv har jag gjort det i min ungdom med en lånad gammal fransk bil som var extremt svårstartad och jag var på väg till fjällen i kylan och inte ville fastna halvvägs.

För någon månad sedan såg jag en person tanka sin Ram pickup och då reflekterade jag över att det är enda gången jag kan minnas ha sett någon i Sverige tanka bilen med motorn igång. Inte heller i övriga Västeuropa när jag kört där har jag sett någon tanka med motorn igång.

Menar du att när du losar klippset får […]

Laal bakgrund belysningar ska dimma ner in DIM/LSM[…]

Även jag saknar RTTI. Är det många[…]

Bygga ”busbil”

Med begränsad budget så skulle jag i f&[…]