Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

snickaren67 skrev: tis 17 nov 2020, 18:17
Vardelos skrev: tis 17 nov 2020, 09:53 Är du ute efter en känsla av högre standard så skulle jag nog inte köpa XC60.

Jag hade V90CC innan och har nu en ny XC60 T6 Rdesign, och jag blir bara mer och mer besviken, på allt från småsaker till större.

Bromsar gnekar, plåtljud från tak när man tar av och på solskydd, svajjig, materialval=mer plast som det blir massa märken i, visslar och viner över 120.

V90CC är mer robust inifrån och ut.

V90 betalade jag 500kkr för och XC60 700kkr, men det känns som att det borde vart tvärtom.
Vet inte om jag håller med om det.....men upplevelsen är ju olika , Tycker V90CC är sämre i kvalitet än xc60, men kanske beror på om dom är byggda i kina eller Göteborg.
Båda är byggda i torslanda så det tror jag inte.

15,000 mil körde jag CC, och nu 1000 mil på 1 månad i XC60, jag skulle nästan kunna göra en youtubevideo då alla grejer jag stör mig på är så markanta.

Som jag inte nämnt har vi ju också blinkers som inte kan gå i takt, och så mycket gägga från vägen innanför dörrar så alla som går in bak blir skitiga och sölar ner baksätet, för att inte tala om förstörda kläder då.

Här en jäkla skitgrej, lyssna på detta, där är det stumt på v90
https://share.icloud.com/photos/0yk6jd ... wOfGw-L5A
Vet inte om jag håller med om det.....men upplevelsen är ju olika , Tycker V90CC är sämre i kvalitet än xc60, men kanske beror på om dom är byggda i kina eller Göteborg.[/quote]

Är inne på XC60 ändå, tycks som att flera jag känner med bilen inte upplever ett kvalitetstapp, och min kära fru vill gärna sitta högre än v90 som hon upplever för stor på längden. Skulle du kunna peka på något som saknas i denna?
https://www.blocket.se/annons/stockholm ... k/92347014

Annars blir det nog köp. @snickaren67,
Bygga ”busbil”

Ja du lär ju få bra mkt mindre häs[…]

Ford hobby husbil chassinummer

Om ett fordonsidentifieringsnummer stansas in p&a[…]

Hej, väcker liv i denna tråd igen. Vart[…]

Normalt ska den visa ungefär 0,5V med kall m[…]