Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Volvordesign89
Att man skulle få denna uppdatering gratis kan vi nog utesluta men däremot mot en kostnad likt den uppdateringen som var för gamla sensus connect är nog mer realistiskt. Hur som haver, jag skulle gladeligen ta emot uppdateringen gratis men skulle likväl kunna betala för den också :)

Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk

av jaronsso
fkullberg skrev: tis 10 nov 2020, 10:55 Kanske detta? 🙄BC374DDE-A7F7-4C7C-ACC5-AAA778F8E28B.png
Det där är väl Android Automotive och det kommer aldrig att släppas till befintliga bilar.
Skulle krävas stora åtgärder i både mjukvara och hårdvara hos respektive bil.
av jaronsso
SemiImbecille skrev: mån 09 nov 2020, 22:55 Försökt läsa om Google Automotive uppdatering av Sensus, såg en artikel som kunde tolkas att alla Volvo skulle få det men
det senaste jag sett är att det kommer med SPA2 (nya XC90) förutom XC40 P8/Polestar, men den är väl framskjuten till 2022 eller något.

Skulle vara trevligt om dom rullade ut det till "äldre" bilar också, känns som dom behöver ett lyft redan innan 2022-2023 då Sensus börjar kännas lite gammalt redan nu.
Det kommer med SPA2 plus XC40 recharge/PS2 som du säger.
Inte till någon annan bil tillverkad tidigare.
Vad jag förstått skulle det krävas mer än bara enklare mjukvaruuppdateringar för att få in det. Det är ju ett helt annat system än Sensus. Att helt byta ut mjukvarusystemet i en bil, oavsett vilket system eller bil du vill byta, säger sig självt vara behäftat med svårigheter.
Senast redigerad av 3 jaronsso, redigerad totalt 0 gång.
av Kingcool
fkullberg skrev: tis 10 nov 2020, 10:55 Kanske detta? 🙄BC374DDE-A7F7-4C7C-ACC5-AAA778F8E28B.png
Som de andra nyligen skrev så fick jag detta av Volvo nyss:

"Utifrån bilden du skickade ser det ut att vara det nya operativsystemet (Google) som kommer att vara tillgängligt i vår nya helt elektriska bil, XC40 P8. Det är dessvärre inte möjligt att eftermontera då det är helt ny mjukvara och hårdvara. Huruvida det kommer att vara tillgängligt för andra modeller i framtiden kan vi inte uttala oss om i dagsläget.

Hör gärna av dig igen om det finns något mer vi kan hjälpa dig med!

Vänliga hälsningar, Volvo Car Sverige"
av Dundermuppen
Men en uppgradering av Spotifyappen hade varit trevligt så att den faktiskt minns var den befann sig i spellistan efter att man startat om droskan :-) Som det är nu så fungerar det ganska illa då den kan hoppa bakåt upp till tio låtar varje gång man stänger av.
av perssonheterjag
Dundermuppen skrev: tis 10 nov 2020, 21:11 Men en uppgradering av Spotifyappen hade varit trevligt så att den faktiskt minns var den befann sig i spellistan efter att man startat om droskan :-) Som det är nu så fungerar det ganska illa då den kan hoppa bakåt upp till tio låtar varje gång man stänger av.
Och Offline-listor i appen! Det vore helt fantastiskt! :)
av djelo
Använder ni Spotify appen? Själv kör jag helt via carplay.. dock skulle det vara trevligt med nya display themes..typ blått till polestar mode eller så
av perssonheterjag
djelo skrev: ons 11 nov 2020, 12:44 Använder ni Spotify appen? Själv kör jag helt via carplay.. dock skulle det vara trevligt med nya display themes..typ blått till polestar mode eller så
Jag använder den. Tycker den har bättre funktioner för att leta låta osv. Sen kanske det är inbillning... Men jag tycker den har bättre ljud?

Dock är den ju seg som satan.
av Vardelos
perssonheterjag skrev: ons 11 nov 2020, 12:49
djelo skrev: ons 11 nov 2020, 12:44 Använder ni Spotify appen? Själv kör jag helt via carplay.. dock skulle det vara trevligt med nya display themes..typ blått till polestar mode eller så
Jag använder den. Tycker den har bättre funktioner för att leta låta osv. Sen kanske det är inbillning... Men jag tycker den har bättre ljud?

Dock är den ju seg som satan.
Jag tycker också den har bättre ljud

Jag har 6 filer och 2 mappar i roten på USB[…]

Koppla ur högtalarna a bak så.slippet d[…]

Inte tänkt på de på v70n med i al[…]

Bygga ”busbil”

Ja du lär ju få bra mkt mindre häs[…]