Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av volvobrasse
HeavyMetal skrev:
volvobrasse skrev: fre 06 nov 2020, 19:04 Polestarmärket, har ni det på era bilar?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ja.
7FFD4DDB-AB50-4158-9F1F-CD805985F53D.jpeg

Och på fronten har jag satt på själv.
5C653CDA-0907-41E2-8B17-6B3EEAB36BD5.jpeg
Märket i grillen, följer det med?

av HeavyMetal
volvobrasse skrev: fre 06 nov 2020, 19:58
HeavyMetal skrev:
volvobrasse skrev: fre 06 nov 2020, 19:04 Polestarmärket, har ni det på era bilar?

Ja.

Märket i grillen, följer det med?

Nej, köpte det på wish och fäste på det själv. Grill märket finns annars bara på dom fullutrustade Polestar Engineered Volvo bilarna.
Eftersom jag ändå har Polestar trim tycker jag det passar sig bra. :-D
Användarvisningsbild
av volvobrasse
HeavyMetal skrev:

Hittar inte badgen på Wish, är det svårt att sätta dit det?

Ja.

av HeavyMetal
Nej det är enkelt den har dubbelhäftande tejp som verkar riktigt starkt så min har klarat sig från regn, blåst o biltvättar. :-D
Du hittar den här. https://www.wish.com/product/5f5df2ca0b ... =mobileweb

Har beställt en till som jag kan ha i reserv. ;-)

Edit: Såg att dom censurerat bilden med en liten vit fläck på märket nu, men märket i sin helhet kommer utan fläck iallafall. :P
Användarvisningsbild
av volvobrasse
På fredag har jag en tid för optimeringen. Ska bli sjukt intressant att se hur detta kommer bli. Räknar inte med en raket men att den kanske blir roligare att köra som många säger. Har följt debatten i flera trådar om detta och jag har velat i ett år nu. Min tidigare manuella T3:a var dock noll kännbar skillnad med efter optimeringen.

Återkommer med feedback!

av jaronsso

Skaffar du dig tillräckligt många paket och "hejsan svejsan" kan du tapetsera hela bilen med märken.
Personligen tycker jag det ser rätt trist ut på en fin bil med en massa märken baktill.
Ingen bryr sig om din bil är två,- fyr-, eller tolvhjulsdriven eller optimerad med raketbränsle.
Men smaken är som baken. Välj det du tycker är snyggt.
av HeavyMetal
volvobrasse skrev: tis 10 nov 2020, 08:30 På fredag har jag en tid för optimeringen. Ska bli sjukt intressant att se hur detta kommer bli. Räknar inte med en raket men att den kanske blir roligare att köra som många säger. Har följt debatten i flera trådar om detta och jag har velat i ett år nu. Min tidigare manuella T3:a var dock noll kännbar skillnad med efter optimeringen.

Återkommer med feedback!

Härligt. Du kommer märka det mest i mellan registret typ vid omkörningar 50-80, 70-100km/h. Styvare styrning, bättre utväxlingar, lyhördare bromssystem. Hårdare dämpning men jag har Four-C. :-D
Användarvisningsbild
av volvobrasse
HeavyMetal skrev:
volvobrasse skrev: tis 10 nov 2020, 08:30 På fredag har jag en tid för optimeringen. Ska bli sjukt intressant att se hur detta kommer bli. Räknar inte med en raket men att den kanske blir roligare att köra som många säger. Har följt debatten i flera trådar om detta och jag har velat i ett år nu. Min tidigare manuella T3:a var dock noll kännbar skillnad med efter optimeringen.

Återkommer med feedback!

Härligt. Du kommer märka det mest i mellan registret typ vid omkörningar 50-80, 70-100km/h. Styvare styrning, bättre utväxlingar, lyhördare bromssystem. Hårdare dämpning men jag har Four-C. :-D
Najs! Men styvare styrning?

av HeavyMetal
volvobrasse skrev: ons 11 nov 2020, 18:39
HeavyMetal skrev:

Återkommer med feedback!

Ursäkta men styvare styrning låg hos Four-C, råka blanda till det lite. ;-)
Användarvisningsbild
av volvobrasse
HeavyMetal skrev:
volvobrasse skrev: ons 11 nov 2020, 18:39
HeavyMetal skrev: Härligt. Du kommer märka det mest i mellan registret typ vid omkörningar 50-80, 70-100km/h. Styvare styrning, bättre utväxlingar, lyhördare bromssystem. Hårdare dämpning men jag har Four-C. :-D

Ursäkta men styvare styrning låg hos Four-C, råka blanda till det lite. ;-)
Ok! Jag har faktiskt gått och undrat om optimeringen även påverkar rattkänslan.

Du kan vrida lite gran och dra samtidigt, misst&[…]

Vilket pill, då har du att göra. :-) […]

Hjälp! Får felkod P030300 med den enkla[…]

Powershit lådan, läs på förs[…]