Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Mina vinterhjul är Nokian Hakkapeliitta R3 med Volvo originalfälgar, balanserade med en road-force balanseringsmaskin.
Så mina däck är nog inget fel på.

Att det bli vibrationer i bilen efter den har stått på min garageuppfart beror väl på att det hjulparet som står neråt får högre marktryck och blir lite platta än normalt. Det försvinner ju efter några kilometer, men inget jag har haft på någon annan bil.
Drar upp lite gammal ost men är nyfiken hur det har gått med bilen?

Har själv en V60 T6 r-design My21 med så vidriga vibrationer att det inte ens är kul att åka i bilen längre, så jävla tråkigt är det... Ska in med den första gången för åtgärd 9/4, min pst försökte inte dölja att Volvo har ett allmänt problem med vibrationer tyvärr utan det kändes mer som en självklarhet tråkigt nog och han frågade om det var original däck på original fälg så som sagt, verkar inte vara alltför ovanligt... Tråkigt på en annars grymt trevlig bil.

Skickat från min M2007J3SG via Tapatalk

Ted68 skrev: lör 19 dec 2020, 21:07 Lider med dej. Dessa bilar tål inte det minsta fel nånstans. Räcker med att köra på en grusvägväg när det regnar och att det kommer lite sand i fälgen så blir det vibrationer som känns. Jag kör några kilometer på grusväg varje dag. Så man får tvätta fälgarna med borste ofta om man inte vill ha några vibrationer. Att ställa bilen i garageuppfarten som lutar går inte heller om man vill slippa vibrationer.
Förstår inte varför det skulle påverka om garageuppfarten skulle luta :-o
För att det hamnar mycket mer last på ena däckparet.
iPerre skrev:
Ted68 skrev: lör 19 dec 2020, 21:07 Lider med dej. Dessa bilar tål inte det minsta fel nånstans. Räcker med att köra på en grusvägväg när det regnar och att det kommer lite sand i fälgen så blir det vibrationer som känns. Jag kör några kilometer på grusväg varje dag. Så man får tvätta fälgarna med borste ofta om man inte vill ha några vibrationer. Att ställa bilen i garageuppfarten som lutar går inte heller om man vill slippa vibrationer.
Snelhest skrev: tis 16 mar 2021, 07:00 För att det hamnar mycket mer last på ena däckparet.
iPerre skrev:
Ja, precis så är det. Mer tryck på ena hjulparen efter bilen har stått över natten märks tydligt på min bil.
Stötdämpare bak

Har du någon länk till en sådan? […]

V60 T4 2012 Bränslelukt

Har en V60 T4 2012. Luktar bensin när motorn […]

Tack så mycket för svaren. Jag köp[…]

Okej. Ja jag får samma som dig , 0122 l&arin[…]