Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hypoxia
Rolle85 skrev:Kanske men denna navigation kommer jag ändå aldrig kunna använda då den är upp och ner..
Ps: inget är ”gratis”...
Det är svenska skolan det är fel på. Uppenbarligen får inte ungarna orientera tillräckligt mycket för att kunna hantera kartor med norr uppåt :-D
Skämt åsido, jag använder rätt ofta min GPS i norr-upp-läge eftersom det är mycket enklare att ha någon som helst koll på var fasiken man är någonstans än om man har heading-up och kartan optimalt inzoomad. Märker ingen större skillnad om det inte är riktigt komplex vägsituation, men då har jag i ärlighetens namn väldigt mycket erfarenhet av att navigera både till fots och från fordon med karta...

Om du inte vill uppdatera till exempelvis smartphoneintegration:
Ge norr-upp en chans helt enkelt! Du kommer bli förvånad hur snabbt du lär dig att tänka korrekt vänster-höger även om norr alltid är uppåt.
Användarvisningsbild
av poscarjr
Hypoxia skrev: fre 08 nov 2019, 10:10 Det är svenska skolan det är fel på. Uppenbarligen får inte ungarna orientera tillräckligt mycket för att kunna hantera kartor med norr uppåt :-D
Om skolan gör rätt så lär dom ungarna orientering på rätt sätt - dvs att kartan alltid ska vara passad vilket innebär norr mot norr. Alltid.

Då förstår jag. Det kan vara v&au[…]

Du kan vrida lite gran och dra samtidigt, misst&[…]

Vilket pill, då har du att göra. :-) […]

Hjälp! Får felkod P030300 med den enkla[…]