Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Instämmer, jag har inte upplevt några problem undrr nästan ett år med den här finessen på vår V60 CC -19. Men min personliga uppfattning är i grunden skeptisk till allt sånt här där olika läsare och givare som köps in till lägsta möjliga pris ska ersätta människan och göra det lika bra. Knappen i golvet att sköta med vänsterfoten gick också bra men det är inget man hitta som tillval idag :)
Jag är otroligt missnöjd med funktionen på min Xc60 T8. Den bländar av alldeles för sent eller ofta inte alls. Att möta lastbilar är värst för då bländar min bil nästan aldrig av och lastbilarna brukar vara snabba att svara med alla sina extraljus. På motorväg eller 2-1 väg är det riktigt usel funktion. Däremot fungerar den bra när jag ligger bakom någon och den reagerar på det röda bakljuset på långt håll. Jag har felanmält och haft bilen inlämnad men det blev inte något bättre efter det. Jag tycker Volvo överlag tar otroligt lätt på problem och garantiärenden. Jag har flera fel på bilen som inte åtgärdats på över ett år sedan jag felanmälde.
På min förra V90 som jag hade i tre år tyckte jag att det fungerade dåligt på motorväg. Många lastbilar som blinkade på mig oavsett vilken känslighet jag ställt in. På vanliga landsvägar fungerade det bättre men jag kör 90 % motorväg till vardags.
Funkar bra på min V60CC-19, iaf när jag kör landsväg. När jag kör på motorvägen så är det såpass mycket trafik att den aldrig tänder helljusen ändå.
Tycker funktionen var klockren på min V60 D5 TE -17
Fanns några situationer den inte funkade helt tillfredsställande:
- Körning på 2+1 väg med mittvajer, svårt för systemet att hantera
- Vägar med mycket krön och backar/dalar

Hämta ut en V60 D4 -20 med samma spec igår, så jag har bara kört ca 1 timme i mörker. Upplevelsen är lite annorlunda och jag upplever att den gamla bilen fungerade bättre i detta avseendet. Då har jag inte varit ute för så många situationer heller eller grejat med systemets känslighet, så jag får nog ge det några månader innan jag kan säga säkert hur jag upplever det från ett förarperspektiv.
-

Den som har flest verktyg när man dör vi[…]

1 liter på 75 mil låter ju inget vidar[…]

Är MAP-sensorn rengjord? Tycker i övri[…]

App i sensus V90 CC ‘17 T5.

Volvoapp på telefonen vil at man skal ha beg[…]