Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
Jag har skjutsat badungar i flera år i dyngsura kläder och skinnet ser likadant ut idag efter 4år som när det var nytt, aldrig smort med något. Skinnet är lackerat och suger inte åt sig.
Användarvisningsbild
av Derank
är man orolig är det väl bara att sätta sig på en sopsäck så är biffen klar, släng den när du komme rhem
Användarvisningsbild
av SBergdahl
Sudden78 skrev: tis 19 nov 2019, 20:04 Volvos egna lädersmörjning/rengöring funkar riktigt bra. Rekommenderas.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag är inte alls nöjd med det. Jag hade nog provat det från Carpro ovan istället.

För egen del när jag är blöt och lerig och ska sätta mig i bilen, vilket för mig är rätt ofta, brukar jag beroende på omgivningen antingen dra av brallorna helt innan jag sätter mig och köra i kalsongerna eller om det är opassande dra ner brallorna till knäna precis när jag sätter mig så smutsen åtminstone hamnar på golvet.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
AndreasThn skrev: ons 20 nov 2019, 11:28 En annan lösning kan vara att ha ett par extra byxor i bilen att byta med så du slipper åka omkring med blöta kläder och bli sjuk.
Det är en seglivad myt att man blir sjuk av att vara blöt och/eller kall. Åtminstone så länge kall mest handlar om komfort och inte nedsatt kroppstemperatur. Men det är ju klart bekvämare att vara torr helt klart.
Användarvisningsbild
av Derank
Hehe och så kom vi in på myter.......

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av SBergdahl
Finns många såna ;-)

Angående sätena i sig så är mitt primära syfte med att ta av blöta leriga kläder främst att slippa städa, inte nödvändigtvis att det orsakar någon egentlig skada.

Jag har bytt EGR-ventil och rengjort EGR-kylaren p[…]

Sensor innertemperatur Volvo s60 -05

Ska man vara korrekt så är inte det d&a[…]

Inkörning av ny V60 T6 2026

En Volvo laddhybrid är konstruerad för a[…]

Anslutningar motorblock B21

Ja. Mellan dina 2 och 4 i bild sitter värmepa[…]