- tis 20 aug 2019, 13:03
Förhoppningsvis är det enbart 20” däcken som är bullriga.
Jag hade hoppats på att s60 modellen var en tyst bil. Men jag kanske har lagt ribban för högt helt enkelt.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
RYN skrev:Andigo skrev: ↑tis 20 aug 2019, 09:06Jag upplever det som en ganska bullrig bil, speciellt på lite grövre asfalt. Däcken är Volvo-märkta Pirelli med ljuddämpande matta i.RYN skrev:Jag som har 20" på min V60 skulle säga 19" (eller 18) om du vill ha någon form av komfort kvar. Själv ser jag nästan fram mot att få på vinterhjulen som är 19".
Rådet från mig blir att provköra bilar med båda varianterna. Och då menar jag på riktigt, så som du kommer att använda bilen till vardags och inte bara en kort runda runt kvarteret.
Men jag håller absolut med om att det är riktigt snyggt med 20" tillsammans med sportchassit
Hur upplever du vägljud/allmänt buller i kombinationen 20” och sportchassi?
Sportchassit tror jag inte påverkar ljudnivån.
Sedan beror det säkert ganska mycket på vad man har för referenser. Jag har de senaste 15 åren kört BMW av olika modeller och med olika chassin och hjuldimensioner och ingen av dessa har varit som V60:n.
Förhoppningsvis är det enbart 20” däcken som är bullriga.
Jag hade hoppats på att s60 modellen var en tyst bil. Men jag kanske har lagt ribban för högt helt enkelt.