Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Andigo
RYN skrev:
Andigo skrev: tis 20 aug 2019, 09:06
RYN skrev:Jag som har 20" på min V60 skulle säga 19" (eller 18) om du vill ha någon form av komfort kvar. Själv ser jag nästan fram mot att få på vinterhjulen som är 19".
Rådet från mig blir att provköra bilar med båda varianterna. Och då menar jag på riktigt, så som du kommer att använda bilen till vardags och inte bara en kort runda runt kvarteret.

Men jag håller absolut med om att det är riktigt snyggt med 20" tillsammans med sportchassit :-)

Hur upplever du vägljud/allmänt buller i kombinationen 20” och sportchassi?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag upplever det som en ganska bullrig bil, speciellt på lite grövre asfalt. Däcken är Volvo-märkta Pirelli med ljuddämpande matta i.
Sportchassit tror jag inte påverkar ljudnivån.

Sedan beror det säkert ganska mycket på vad man har för referenser. Jag har de senaste 15 åren kört BMW av olika modeller och med olika chassin och hjuldimensioner och ingen av dessa har varit som V60:n.

Förhoppningsvis är det enbart 20” däcken som är bullriga.

Jag hade hoppats på att s60 modellen var en tyst bil. Men jag kanske har lagt ribban för högt helt enkelt.

av Pwr4fun
Nu var det så att jag faktiskt beställde en S60 T5 nu i helgen, med 20-tummarna på som tillval. Den är ju snygg redan med 19-tummarna på, men fåfängan sa att den säkert är skitsnygg med 20-tummare på. Börjar dock fundera på om jag skulle avstå från dom. Är förvisso van att köra sportbil med lite stummare sättning, men Volvon var mest att se som en rolig vardagsbil med lite stil. Tyvärr hade inte handlaren någon provbil med 20-tummare på. Får se om jag kan hitta någon på annat håll.
av Freddy100
Snygg och snygg. För 5 år seda tänkte vi att det var snyggt att ha 17-tum. Nu ska det va snyggt att ha 20-22'. Kan folk tänka självständigt utan att bli påverkad av marknadstrender? S60 är ju relativ liten bil....varför ska man köra på bullriga och icke komfortabla 20'??? Det ser ju inte alls snyggt att se bara fälgar på bilen... Jag är kanske gammmal-dags Volvoägare men jag helt enkelt fattar inte det varför folket gråter sedan att dem har buller i bilen...med 20-22' fälgar...???? :sick:
av Andigo
Freddy100 skrev:Snygg och snygg. För 5 år seda tänkte vi att det var snyggt att ha 17-tum. Nu ska det va snyggt att ha 20-22'. Kan folk tänka självständigt utan att bli påverkad av marknadstrender? S60 är ju relativ liten bil....varför ska man köra på bullriga och icke komfortabla 20'??? Det ser ju inte alls snyggt att se bara fälgar på bilen... Jag är kanske gammmal-dags Volvoägare men jag helt enkelt fattar inte det varför folket gråter sedan att dem har buller i bilen...med 20-22' fälgar...???? :sick:

Jag tänker exakt lika dant som du. Det är befängt i min mening att man inte ens kan välja mindre fälgar en 18” på en s60. Denna hemska trend med att ju större fälgar ju coolare blir det tycker jag är hemskt. Har ej testat en S60 så ska inte uttala mig för mycket. Jag är på jakt efter en tyst och komfortabel sedan modell. Volvo kanske inte har det jag söker längre.

av APhilipsson
Har 20 tum på min, tycker nästan det ser litet ut.
Går tyst o fint.
Tror inte att det går känna någon skillnad mot 19.
Byte från 20 till 21 på min v90cc, kan inte märka någon skillnad mer än utseende.
Bilagor
C1B98F99-AEDC-4FC8-A4F2-DD1E30BAEAD7.jpeg
C1B98F99-AEDC-4FC8-A4F2-DD1E30BAEAD7.jpeg (1.1 MiB) Visad 700 gånger
av Freddy100
Väldigt fin bil. Trevligt att höra att den är tyst. Fälgarna är stora, smaksak, bara att bilen känns bekväm och tyst.
Själv kör jag på 19' sommar och 18' vinter och bilen (V90CC) är ändå fin och fantastisk.
Användarvisningsbild
av Rillee
IMG_20190718_204629.jpg
IMG_20190718_204629.jpg (867.89 KiB) Visad 676 gånger
Jag valde 19" men ångrade mig när ordern var låst, så nu får man leva med endast 19"
Användarvisningsbild
av Rillee
sant men är rätt nöjd ändå med 19"
Bensinpriser v2

Nu när den amerikanska kedjan Costco öpp[…]

Bifogar bild från instruktionsboken.

Oljeläckage V70n 2001 2,4t

Hej på er! Första gången jag post[…]

Nu har bilen vart in på säkning med H&a[…]