Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jaronsso
Bra bilder!
I mina ögon är skillnaden förvånansvärt liten. Vet inte riktigt vad man skulle få plats med ”framför” vagnen i det utrymme som V90 ger extra i längd. Kommer man upp i höjd ska man också poängtera bakluckans vinkel på V90, som är bättre utformad i V60.

Jag kör en Nxt90 som sagt också, och nyttjar sedan ganska lång tid endast ”sittdelen” i vagnen som är mer flexibel och mindre än liggdelen, vilket är detsamma i alla (?) barnvagnar, vilket gör utrymmet och lastningen än enklare.

Man ska iof komma ihåg att det är mycket enkelt att ta loss framhjulen på nxt90 (de mindre på bilderna).
Då får man ett ganska bra utrymme framför vagnen i V90, men det får man också i V60. Någon typ av väska får man ju dit i båda fallen, om än lite större i V90.
Tar man inte bort hjulen känns dock skillnaden i utrymme försumbart.
av Carlzone
jaronsso skrev: ons 07 aug 2019, 23:13 Bra bilder!
I mina ögon är skillnaden förvånansvärt liten. Vet inte riktigt vad man skulle få plats med ”framför” vagnen i det utrymme som V90 ger extra i längd. Kommer man upp i höjd ska man också poängtera bakluckans vinkel på V90, som är bättre utformad i V60.

Jag kör en Nxt90 som sagt också, och nyttjar sedan ganska lång tid endast ”sittdelen” i vagnen som är mer flexibel och mindre än liggdelen, vilket är detsamma i alla (?) barnvagnar, vilket gör utrymmet och lastningen än enklare.

Man ska iof komma ihåg att det är mycket enkelt att ta loss framhjulen på nxt90 (de mindre på bilderna).
Då får man ett ganska bra utrymme framför vagnen i V90, men det får man också i V60. Någon typ av väska får man ju dit i båda fallen, om än lite större i V90.
Tar man inte bort hjulen känns dock skillnaden i utrymme försumbart.
Ser din packningslösning likadan ut eller har du lyckats hitta ett bättre sätt att lägga pusslet efter halvårets pina med liggdelen?

Hjulen kan man ju absolut ta av när man ska iväg på längre äventyr och mer packning men det lockar inte inför varje tur på 15-20 min med bil :-(
av jaronsso
Carlzone skrev: ons 07 aug 2019, 23:58
Ser din packningslösning likadan ut eller har du lyckats hitta ett bättre sätt att lägga pusslet efter halvårets pina med liggdelen?

Hjulen kan man ju absolut ta av när man ska iväg på längre äventyr och mer packning men det lockar inte inför varje tur på 15-20 min med bil :-(
Min packningslösning har sett så ut när mycket packning har krävts. Då har det varit i min Passat, som
har ett väldigt bagage. Större än V90.
Men nu får ju snart min V60, och lär packa så igen, som du visar på dina bilder.

Jag menade just att man tar bort hjulen enkelt, om en massa packning krävs. Jag skrev i ett inlägg häromdagen att i 9 fall av 10, eller ännu oftare, kör man ju inte med någon vidare packning alls. Då åker ju vagnen in enkelt!
Vi ska köpa en takbox, som jag räknar med att använda en handfull gånger om året när man ska till sommarstugan, annars kan jag inte riktigt se att man Inte klarar sig med V60.
Tycker skillnaden i dina bilder mot V90 säger en hel del.

Hur känner du?
av Carlzone
Jag känner mig lugn att V60 är det rätta valet för oss efter provlastningen.
Nästa fundering är valet av stol men det återstår relativt lång tid med babyskydd så har en stund på mig att fundera.
av Frolle
Tjena! Har själv nya v60 med nxt90 & det funkar utmärkt. Jag på mina 182 sitter ram med benen med sonen på tre bakvänd bakom mig. Vi hade v90 innan & kan med största säkerhet säga att som familjebil är nya v60 en bättre bil. Framförallt vad gäller lastning. Då det knappt går att lasta på höjden i V90.
av Carlzone
Frolle skrev: fre 09 aug 2019, 05:56 Tjena! Har själv nya v60 med nxt90 & det funkar utmärkt. Jag på mina 182 sitter ram med benen med sonen på tre bakvänd bakom mig. Vi hade v90 innan & kan med största säkerhet säga att som familjebil är nya v60 en bättre bil. Framförallt vad gäller lastning. Då det knappt går att lasta på höjden i V90.
Vilken stol har du bak?
av Frolle
Vi kör be safe modular Rf
Bilagor
Screenshot_20190810-100633_Gallery.jpg
Screenshot_20190810-100633_Gallery.jpg (146.32 KiB) Visad 749 gånger
Screenshot_20190810-100637_Gallery.jpg
Screenshot_20190810-100637_Gallery.jpg (157.33 KiB) Visad 749 gånger

Vet ej men kan du inte ställa max belysning m[…]

Laddbox

Hej, jag har just köpt en v60 t6 recharge. Ja[…]

trådlös laddning