Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tjindar
sony skrev: lör 25 maj 2019, 13:10 Gäller det bara xc60 syftar på uppdateringen. Jag har en xc90 polestar och hadde sercice för 3 bwckor sen. Hos mig syns inte polestar loggan
Jag har en XC90 men 2020 mjukvaran som Volvo släppte förra veckan.
Har Polestar vid varvräknaren men fortfarande Dynamic i mittenskärmen.
Användarvisningsbild
av sony
Ok om den är släppt förra veckan då har inte jag den. Service gjordes för 3 v. sen
Användarvisningsbild
av SWEiNSANE
Äntligen säger jag bara! Har väntat på detta sen dag ett när jag Polestar optimerade min V90 T5 och har frågat min PST om detta eller nåt liknande varje gång vi träffats. Vill ju visuellt kunna se att Polestar optimeringen är kvar efter service eller andra mjukvaruppgraderingar :-)
Användarvisningsbild
av Ormbett
Påverkar optimeringen bara dynamic/polestar-läget? Jag har fått intrycket tidigare att optimeringen även påverkar Comfort-läget.
av least
Iaf på V90 T5 påverkar Polestar även Comfort-läget.
av fnatt3
Installerade Polestar i min V60 D4 16/5, står fortfarande Dynamic i alla menyer, så ingen ändring där. Behöver nog vänta till nästa service. Men en trevlig ändring enligt mig.
Min uppfattning/upplevelse är också att det påverkat Comfort-läget.
Användarvisningsbild
av sony
Detta kom vecka 20 enligt min service tekniker. Samma här måste vänta till nästa servive
av pumpnasare
Enligt Volvo är detta för My 2020 men kan funka på 2019 beroende av vilken programvara som ligger i botten. Jag skall testa om två veckor.
Användarvisningsbild
av LazerHawke
Denna ändring gäller det bara awd eller får även fwd denna? Då polestar ger mer vrid på awd i dynamic läget i drive mode settings enligt vad dom själva skriver?Vad gör polestar för skillnad på fwd med drive mode settings?
av pumpnasare
Hej
Nu är min uppdaterad, gick perfekt med Polestar.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ny Kartuppdatering

Det vet jag inte heller. Skulle kunna fråga […]

Plockade bort fläkten o den kändes bra, […]

Laddbox

Zaptec Go

Då börjar vi! Jag tycker att det &aum[…]